Silly season er langt væk i både F1 og sportsvogne, men Porsche har allerede nu givet et første kig på næste års 911 RSR, der har kørt de første testkilometer i Weissach. Den er baseret på den faceliftede 991-model, der allerede har ramt markedet for gadebiler.

Til gengæld er der intet nævnt om den tekniske side af den kommende GT-racer – det er sågar uvist, om den får en suge- eller en turbomotor, og Porsche siger da også, at de ikke vil melde mere ud, inden bilen officielt lanceres senere på året.
Marco Ujhasi, der er leder af Porsches GT-division, forklarer til Autosport:
– Det er højest usædvanligt at have flere kørere i bilen ved en rollout, men siden alle vores fabrikskørere er med til at udvikle bilen, måtte de, der havde tid, her til Weissach for at køre nogle omgange.

Porsche, der i år ikke deltager i WEC som fabriksteam i andet end LMP1, gjorde det tidligere i år klart, at de måtte have et år til at udvikle en helt ny bil til de nye regler i GTE, som blev introduceret i denne sæson. Derfor er de forsvarende verdensmestre ikke at finde på gridden i år, og Marco Ujhasi har da heller ikke tænkt sig at afsløre fremtidsplanerne endnu.
– Vores planer for 2017 er stadig ikke fastlagte, men de store løb i klassen er Le Mans, WEC og IMSA Weathertech Sportscar Championship, så når man bygger en ny bil, vil man gerne køre i de vigtigste serier.

I næste måned stiller Porsche til start med to fabriksbiler i GTE Pro, når der køres Le Mans. Det sker under Porsche Motorsports navn, mens Dempsey Proton Racing har en tredje Porsche i GTE Pro med blandt andet Michael Christensen på holdet.