24-årige Marco Simoncelli mistede livet efter en ulykke på anden omgang af Malaysias GP søndag.

Italieneren kæmpede med Alvaro Bautista på anden omgang, da forhjulet skred for Honda-køreren og han røg på tværs af banen.

Colin Edwards og Valentino Rossi fulgte efter og ramte – uden chance for at undvige – Simoncelli. Løbet blev flaget af efter uheldet.

Gresini-Honda-køreren blev erklæret død klokken 16.54 lokal tid søndag.

Simoncelli var i sin anden sæson i MotoGP og havde på vej dertil sikret sig VM i 125-klassen og i 250-klassen, hvor han nu var ved at etablere sig som et navn blandt de allerforreste.

1987: Født i Cattolica, Italien den 20. januar.
1996: Runner-up i det italienske Minimoto Championship.
1999: Champion af det italienske Minimoto Championship.
2000: Back-to-back titel i den italienske Minimoto Championship og er nummer to i det europæiske Minimoto Championship.
2001: Rykker op i det italienske 125cc mesterskab og vinder titlen i hans rookie år.
2002: Vinder af den Europæiske 125cc titel.
2003: Deltager i sin første fulde sæson i 125cc World Championship med Matteoni Racing team.
2004: Er på Rauch Bravo holdet og vinder sin første Grand Prix på det regnvåde Jerez.
2005: Fuldender anden 125cc sæson med Nocable.it Race team og slutter femte i den endelige stilling.
2006: Flytter op til 250cc klassen med Gilera. Afslutter sæsonen på en samlet 10.plads. Med en sjette plads ved det kinesiske Grand Prix som var hans bedste resultat.
2008: Juni – vinder sit første 250cc løb på den italienske GP på Mugello i kontroversielle tilfælde, hvor Hector Barbera styrtede efter Simoncelli forsøgte at blokere for ham.
Oktober – Vinder 250cc World Championship efter en vellykket sæson med Gilera med en tredje plads er færdig i det malaysiske Grand Prix på Sepang.
2009: Slutter tredje total i 250cc World Championship bag Japans Hiroshi Aoyama og Spaniens Barbera.
2010: Rykker han op i Moto GP hvilket er hans debut i MotoGP for Honda. Slutter 16 af de 18 løb på vej til ottende plads i mesterskabet.
2011: Maj – kolliderer med Dani Pedrosa, mens han kæmper for andenpladsen i det franske GP. Det resulterede i et styrt så Pedrosa brækkede hans kraveben og Simoncelli får en Drive-through straf, og ender som 5. i løbet. Simoncelli accepterede han havde brug for at re-vurdere hans kørestil, og til tider være mere forsigtige.
Juni – hans første MotoGP pole i det catalanske GP, men en dårlig start resulterede i en 6.plads.
23. oktober – dræbt i et styrt i det malaysiske GP i Sepang.

R.I.P. Simocelli.
Altid god for action på banen og meget vellidt blandt andre kørere.

Jesper Mott Sundstrøm