Yamaha har netop præsenteret sin 2015 MotoGP YZR-M1 maskine, som Valentino Rossi og Jorge Lorenzo skal køre i dette års MotoGP mesterskab.
Teknisk adskiller den nye racer sig ikke markant fra sidste års, ud over at teleselskabet Movistar har fået større eksponering og den let reviderede blå farve. Kouichi Tsuji, chefen for Yamahas MotoGP program, forsikrer at selv om Yamaha i praksis var ude af stand til at udfordre Hondas Marc Marquez sidste år, så er Yamahaen kun et par sekunder langsommere over en løbsdistance, og det er de sidste sekunder der er arbejdet på at klemme ud til i år.
Teamchef Lin Jarvis udtalte: “Vi er nødt til at lære af vores fejltagelser og blive ved med at udvikle os. Alting er nødt til at være perfekt fra løb 1. Det bliver svært, men jeg synes vores kørere er velforberedte og teamet har styr på organiseringen. Jeg er sikker på vi kommer til at vinde mange løb.”
Sæsonens første preseason test køres 4-7 februar på Sepang.



