For tredje gang i denne sæson gæster Yokohama SuperCup Jyllandsringen i den kommende weekend, men selvom weekenden heder Yokohama finalen, så er det kun næstsidste weekend for SuperCup. Allerede den 4. – 5. oktober skal SuperCup nemlig køre årets sidste løb.

I den samlede stilling kan Martin Andersen allerede på Jyllandsringen sikre sig det samlede mesterskab. Lige nu er han 58 point foran nærmeste konkurrent, så kan han score 18 point mere end nummer 2, så er mesterskabet i hus. Anden og Tredjepladsen er derimod en ganske tæt kamp mellem Nicki Kristensen i Seat Ibiza, og rookien Henrik Madsen i en VW Polo. Lige nu er de kun 6 point imellem de 2, så her er absolut intet afgjort.

Udover det almindelig mesterskab, så er der 2 nye tiltag i Yokohama SuperCup i år, og det er et Rookiemesterskab, og et Oldboysmesterskab. I Rookiemester ligger Henrik Madsen lunt i spidsen med 114 point foran Christian Mørup Rytter med 78 point, så her er intet afgjort endnu, selvom Henrik må betegnes som favorit.

I Oldboys mesterskabet er kampen særdeles tæt idet Jakob Borum fører med 73 point foran Leidulf Nielsen og Bent Tronhjem hver med 68 point. Det kan godt være, at de 3 er nogle halvgamle drenge, men de har flere gange bevist at de nok ved hvordan man skal behandle en racerbil, så der skal nok blive kamp om det mesterskab.

Der har været skrevet en del om de dataloggere alle bilerne i Yokohama SuperCup kører med, og deres primære funktion har indtil nu været at føre kontrol med at bilerne overholdt de specificerede vægt/effekt forhold. I løbet af sæsonen er der indsamlet store mængder data på alle biler. Data som efter sæsonen vil blive analyseret og blandt andet danne grundlag for videreudvikling af databaser og dermed hurtigere adgang til kontrol af et endnu større antal biler, med derudover så åbner den teknologiske udvikling mulighed for at tilbyde en helt ny service til kørerne i klassen. Data der logges via loggeren vil kunne stilles til rådighed for den enkelte kører efter hver weekend, og dermed give mulighed at gennemse sine løb.

Her vil køreren blandt andet kunne se hvor tidligt nedbremsninger foretages og hvor hurtigt de enkelte sektorer køres. Redskaber som teamet kan benytte til at finde både svagheder og forbedringer både af bil og chauffør. Dermed går dataloggeren fra at være et passivt kontrolredskab til at være et aktiv udviklingsredskab for klassens deltagere. Målet er, at dette bliver en realitet allerede i sæson 2015. Det er på den baggrund, at klassen har investeret yderligere 50.000,- kr på loggere, så man er klædt på til næste sæson, hvor alle biler igen vil køre med dataloggere.