I 2016 kommer løbskalenderen i Yokohama SuperCup langt hen ad vejen til at ligne kalenderen for 2015. Det betyder seks weekender i Danmark og en enkelt i udlandet.

23. – 24. april Jyllands Ringen Åbningsløbet DTC Weekend
14. – 15. maj Ring Djursland Der køres sammen med Syver Cup
21. – 22. maj Padborg Park DEC Weekend
11. – 12. juni Ring Djursland DTC Weekend
13. – 14. august Rudskogen Norge Der køres sammen med SSC
26. – 27. august Jyllands Ringen Grand Prix Danmark med DTC
24. – 25. september Jyllands Ringen Finaleløbet med DTC

I weekenderne med DTC vil der være live TV fra løbene i stil med 2015, mens Yokohama SuperCup ved løbet på Ring Djursland kører sammen med Syver Cup. På norske Rudskogen starter feltet sammen med SSC og den norske GT4-serie.
I 2015 kunne man smide et enkelt løb væk i den samlede stilling. I 2016 er dette ændret til, at man kan fjerne 3 løb, og således kan alle smide en hel weekend væk uden helt at miste chancen for en topplacering.

Meget tyder på, at 2016 bliver en spændende sæson for Yokohama SuperCup. Kim Lund Johansen skal forsvare sit mesterskab med den samme Seat Leon som i 2015, mens Lasse M. Sørensen i Opel Astra har meldt klart ud, at han går direkte efter mesterskabet i 2016, og satser på, at bilen bliver endnu mere konkurrencedygtig.
En anden titeludfordrer er Jakob Borum, der blev nummer fem samlet i 2015. Han har forhåbninger om at kunne true Kim Lund Johansen i mesterskabskampen, ikke mindst fordi han stiller til start i en nyindkøbt Honda Integra DC5. Også Allan Kristensen er klar til 2016, efter hans alvorlige uheld på Ring Djursland. Med den fremgang han viste gennem 2015, så kan han sagtens blande sig i topstriden.

2016 byder allerede nu på et bekræftet antal nye deltagere. De er blandt andre Jens Steffensen, som er i fuld gang med opbygningen af en Audi A3. Keld Graabæk stiller også op, det er dog ikke helt afklaret, hvilken bil han kommer med, men det kunne meget vel være en BMW.
Og flere andre deltagere melder også ud at de har tænkt sig at deltage igen i 2016.
– Det er ikke nogen hemmelighed, at vi havde lidt for få deltagere i klassen i 2015, men vi håber at vi med de justeringer der er lavet i reglementet, samt de opgraderinger vi laver på den tekniske kontrol, kan lokke flere ud og køre i 2016, og indtil nu er der ikke mindre end navngivne 18 teams der har meldt deres ankomst, fortæller klasserepræsentant Jakob Borum og fortsætter:
– Bestyrelsen for Yokohama SuperCup i samarbejde med DTC og DASU vil gøre alt for at skabe rammerne for noget godt race i klassen til næste år.