Allan Simonsen startede ud med lyn og torden i 12-timersløbet på Bathurst, men den hurtigere dansker i Maranello Motorsports Ferrari 458 blev stoppet før tid.
Simonsen lagde ellers ud med at tage føringen fra den polesittende Audi #1 – trods det, at danskeren havde ringe udsigt i morgengryet (foto).
En stribe nye banerekorder med bedste som 2:06.3311 understregede farten i både danskeren og bilen, men efter lidt over en times kørsel kunne man se den røde 458 GT3 humpe rundt på Mount Panorama-banen.
En misvisende benzinmåler kostede to omgange for teamet, da Simonsen i sit første stint var ved at løbe tør. Mere fuel og et ekstra pitstop for at resette softwaren kostede to omgange, men danskeren satte igen fuld fart på og kom på omgangshøjde med de førende.
Næste i bilen var John Bowe, der dog kom i bilen nærmest samtidig med, at der blev spottet regndråber på dele af banen. Paraplyer blev snart slået op hele vejen, og de skiftende vejrforhold kostede flere deltagere i løbet.
Bowe kunne ikke helt holde tempoet, som Simonsen havde lagt for dagen, og teamet måtte endda gennemføre en drivethrough-straf, hvilket satte teamet yderligere tilbage.
Herefter var det Dominik Farnbachers tur i bilen, men den tur blev kort. En sensor fejlede og satte gang i brandslukningsanlægget i bilen, og tyskeren måtte parkere Il Bello Rosso-raceren.
– Vi kom tilbage igen med en ny, official banerekord, så det er en god ting. Jeg har hele tiden vidst, at bilen var stærk, så dette er et tilbageslag, men vi har nået meget, og nu skal vi tage det som det kommer og ser frem til Clipsal, siger Simonsen og hentyder til næste weekends gadebaneløb i Adelaide, hvor Australian GT Series kører som opvarmning til V8 Supercars.
Løbet blev vundet af Christopher Mies, Christer Jöns og Darryll O’Young i Audi R8 LMS