Hverken Allan Simonsen eller Kristian Poulsen fik set det ternede flag i årets Liqui Moly Bathurst 12 Hours.

Simonsens Ferrari #88 var med danskeren bag rattet en af de absolut hurtigste biler på banen trods 50 kg strafvægt, men flere uheld – heriblandt med Mika Salo bag rattet, satte teamet bagud. En afkørsel fra Edwards kostede en omgang.

Med tre timer kørt var Simonsen bag rattet og forsøgte desperat at hente den omgang, teamet havde mistet tidligt i løbet til de førende. Det gav masser af spændende race på banen, hvor Simonsen blandt andet overhalede Audi #16 og jagtede den førende Erebus Mercedes SLS over flere omgange. Simonsen fik bilen kørt op så højt som på en femteplads, men kort efter danskerens andet pitstop måtte han en tur i pit.

Det ene hjulophæng var røget, og reparationerne satte teamet 16 omgange bagud.

Med knap to timer kørt var Kristian Poulsens BMW Z4 i nærkontakt med muren, hvilket kostede store skader, der reelt satte bilen ud af spil.

Simonsen og co. måtte også indkassere en endelig DNF efter at have mistet yderligere otte omgange med et ødelagt ophæng. John Bowe satte dog Ferrarien i muren kort efter klokken 05.00 dansk tid efter 120 omgange. Årsagen var kontakt med en langsommere kørende bil.

Vinderne blev Erebus Racing med Alex Rollof, Thomas Jaeger og Bernd Schneider. 268 kørte teamet i deres Mercedes SLS AMG GT3 i løbet, der startede i stegende hede og sluttede med heftig regn.

Løbet var præget af gulflagsperioder og svigtende livetiming og -stream.