Holdbarheden har i den grad været et tema i de første to WEC-løb på Silverstone og SPA Francorchamps. Også hos Porsche, der nu har valgt at gå tilbage til sidste års batterier forud for Le Mans. Det sker, efter de nye simpelthen ikke har været stabile nok. Det var især et problem hos de forsvarende Le Mans-vindere på SPA, hvor Porsche #2 ellers kørte en andenplads hjem – men det skete efter seks timers kørsel, hvor hybridsystemet stort set ikke var i funktion.
Derfor har Neel Jani nu smidt den lille bombe det er, at Porsche går tilbage til 2015-specifikationen på batterierne, så holdbarheden ikke i samme grad er et problem.
– Vi skiftede batteriet, fordi der var problemer med det. Derfor er vi tilbage i 2015-specs for at være sikre på, at det virker. Holdbarheden er helt afgørende på Le Mans, og når alt kommer til alt, så vinder man intet på at være et sekund hurtigere her, hvis bilen ender med at gå i stykker, siger han til Motorsport.com.
Han fortsætter:
– I år kan alle vist vinde Le Mans. Vores seneste tests på Aragon i Spanien var gode, men der er ingen garantier – og slet ikke på den her bane, hvor man kun kan køre én weekend om året.