Peugeot og Audi kan igen se frem til at blive stækket i næste års ILMC-sæson.

Når ILMC næste år for VM-status og bliver til WEC, World Endurance Championship, så bliver det med stækkede diesel-LMP1-racere på gridden. I det nye tekniske reglement for verdensmesterskabet for prototyper, der også inkluderer 24-timersløbet på Le Mans, får turbodiesel-bilerne en reduktion på 7 procent i effekten.

Det sker ved at sænke ladetrykket 200 mbar og mindske luftindtaget med 1,6 mm. Samtidig bliver tankene reduceret fra 65 til 60 liter.

Ændringerne sker igen som følge af, at forskellen mellem de bedste benzindrevne biler fra bl.a. OAK Racing, Aston Martin Racing og Rebellion Racing atter er for stor.

Selvom både OAK og AMR har taget podieplaceringer i årets ILMC på hhv. Silverstone og Road Atlanta, så har de benzindrevne prototyper reelt kun kunnet slås om resterne.

Regelændringerne træder i kraft fra næste års WEC, der sparkes i gang på Sebring i 2012. ACO, der står bag WEC, forbeholder sig retten til at justere igen efter de to første løb.

Finalen i ILMC 2011 køres på kinesiske Zhuhai i november.