Le Mans-testdagen gav kun meget kort tids kørsel i tørvejr – og end ikke alle teams nåede at sætte en hurtig tid på Circuit de la Sarthe.

Alligevel har ACO nu justeret Balance of Performance – reglerne, der skal justere, så bilerne i især GTE-klasserne er så tæt på hinanden som muligt.

Aston Martin Racing fik allerede før Le Mans ekstra 10 kilo, mens Porsche fik større restriktor på motorerne, der dermed kan suge mere luft ind. Nu får Aston Martin-bilerne i begge GTE-klasser dog yderligere 10 kilos vægtstraf sammen med Corvette Racing i GTE Pro.

Dermed bliver to danskerbiler ramt af ændringerne, der får indflydelse på Jan Magnussens Corvette #73 og søsterbilen med #74, mens danskerbilen i GTE Am med Christoffer Nygaard, Kristian Poulsen og Allan Simonsen altså også rammes af ekstra 10 kilo.

De to Dodge Viper derimod får fjernet 10 kilo og får fem liters større kapacitet i tanken og når nu 95 liter, samme som Aston Martin-bilerne i øvrigt.

Aston Martin Racing var hurtigst i begge klasser til testdagen, fulgt af Porsches to fabriksbiler i GTE Pro…