Casper Elgaard var hurtigst i træningen til Grand Prix Danmark, der var STCC-kørernes eneste mulighed for at prøve materiellet af inden kvalifikationen.

Og det så rigtigt godt ud for Hartmann Honda Racings dansk/italienske duo, der begge var med helt fremme. Fabrizio Giovanardi var toer, dog knap 4/10 sekund efter den firedobbelte DTC-mester.

Jason Watt var hurtigst indledningsvist, men Herlev-køreren i den hvide SEAT Leon måtte skuffet køre til paddocken med en bil, der smed olie. Watt sluttede sidst af de 19 kørere, da hans tid var sat i begyndelsen af sessionen, hvor banen var langsommest.

– Jeg ramte curben i sving 2 på anden omgang, og herefter begyndte den at lugte noget af olie – men vi ved endnu ikke hvor det kommer fra. Desværre er der ikke lang tid til kvalifikationen, siger Jason Watt til Racemag.

Sessionen startede ud på våd bane efter en regnbyge havde ramt området ved Resenbro under SSC-løbet forinden. Banen tørrede dog tilstrækkeligt meget op i løbet af de første 10 minutter, til at teamsene kunne skifte til slicks.

Fredrik Ekblom er treer i VW Scirocco foran Volvo-duoen Tommy Rustad og Gabriele Tarquini.

Resultatet af træningen  til Grand Prix Danmark:

1 Casper Elgaard Honda Accord 1:11,444
2 Fabrizio Giovanardi Honda Accord 1:11,839
3 Fredrik Ekblom VW Scirocco CNG 1:11,911
4 Tommy Rustad Volvo C30 1:11,974
5 Gabriele Tarquini Volvo C30 1:12,098
6 Roger Eriksson Seat Leon 1:12,106
7 Richard Göransson BMW 320si 1:12,126
8 Mattias Anderson Alfa Romeo 156 1:12,151
9 Colin Turkington BMW 320si 1:12,247
10 Patrik Olsson VW Scirocco CNG 1:12,369
11 Johan Stureson BMW 320si 1:12,377
12 Rickard Rydell Chevrolet Cruze 1:12,397
13 Johan Kristoffersson VW Scirocco CNG 1:12,480
14 Martin Öhlin BMW 320i 1:12,715
15 Jan Nilsson BMW 320si 1:12,773
16 Viktor Hallrup Chevrolet Cruze 1:12,830
17 Tobias Johansson Seat Leon 1:13,343
18 Joakim Ahlberg BMW 320i 1:13,809
19 Jason Watt Seat Leon 1:13,973