Det bliver tungt for BMW-kørerne på Ring Knutstorp denne weekend, når finalen i Scandinavian Touring Car Cup afvikles sammen med DTC og STCC. BMW 320si med sekventiel gearkasse, som bl.a. Casper Elgaard kører, vejer mest.
Med i front, rent vægtmæssigt, er også de to Volvo C30 fra Polestar Racing, der vejer ind lige under de 1200 kg. Mercedes C-klasse, som kører for første gang i år i hænderne på Tony Johansson, er fjerdetungest.
Lidt lettere denne gang bliver Jan Magnussens Chevrolet Lacetti og de to Volkswagen Scirocco-modeller, der deltager. Ind imellem kniber sig Hartmann Honda Racings Accord, som ifølge tidligere udmeldinger ikke forventes til start på Ring Knutstorp.
Vægtliste forud for Kvällsposten News Race:
1225 kilo – BMW 320si E90 seq
1210 kilo – BMW 320si E90 h-box
1199 kilo – Volvo C30
1190 kilo – Mercedes C-Class
1180 kilo – Chevrolet Lacetti
1175 kilo – Honda Accord
1170 kilo – Volvo S60
1170 kilo – Volkswagen Scirocco (Ebklom, Olsson)
1170 kilo – Volkswagen Scirocco (Kristoffersson)
1170 kilo – SEAT Léon (svensk)
1160 kilo – SEAT Léon (dansk)
1150 kilo – Alfa Romeo 156 (Andersson, Hoffsten)
1145 kilo – Chevrolet Cruze
1140 kilo – SEAT Léon (Watt)
1140 kilo – BMW 320i E46 (dansk)
1120 kilo – BMW 320i E46 (svensk)
1120 kilo – Alfa Romeo 156 (Appelqvist)
1114 kilo – Opel Astra
1110 kilo – Toyota Corolla
1105 kilo – Peugeot 407
HUSK! Du kan se programmet, link til livetiming mm. på www.racemag.dk/events
Foto: Thomas Norsted, www.racemag.dk