Jan Magnussen har endnu ikke programmet på plads for den kommende sæson. Men hvis alt flasker sig for danskeren og Perfection Racing, så kan de meget vel stå på den skandinaviske grid i 2011, hvor STCC bliver 100 % skandinavisk mesterskab.

Dog viser den populære dansker stor respekt for de svenske konkurrenter, når han reflekterer over 2010-sæsonen.

– I 2010 kunne vi ikke kæmpe med svenskerne, de var langt fremme. Det gav et meget godt billede på, hvad vi skal gøre for at være med fremme næste år – hvis vi får programmet op at stå, siger Jan Magnussen til Racemag og hentyder til, at hverken Magnussens eller Perfection Racings planer for den kommende sæson er klare.

2010-sæsonen bød dog på noget af en rutsjebanetur for den tidligere dobbelte DTC-mester. Sæsonen lagde ud med et på papiret stærkt samarbejde mellem Telesikring-koncernen og Perfection Racing. Dét gik dog hurtigt i opløsning, og Magnussens forsøg på at sikre sig den sidste DTC-titel nogensinde smuldrede.

– Sæsonen har resultatmæssigt ikke været nogen succes. Jeg vandt i Padborg, blev bedste dansker i et par STCC-løb og vandt så først igen i ALMS-finalen, siger Magnussen til Racemag og reflekterer over bruddet med Telesikring i begyndelsen af sæsonen.

Jan Magnussen på vej mod sejr på Padborg Park i BMW

– DTC startede jo godt, lagde godt ud sammen med svenskerne, dog overtog vi BMW’erne i ekstremt dårlig stand (fra det tidligere Team Telesikring, red.). Vi fik dem op i nogenlunde stand, men det betød, at vi løb tør for penge, for det kostede os meget, siger Magnussen.

Konsekvensen blev, at Perfection Racing afbrød samarbejdet med Telesikring, leverede bilerne tilbage og returnerede til det oprindelige program med blot én Chevrolet Lacetti og deltagelse i de skandinaviske løb.

– I Gøteborg var det første gang, jeg sad i bilen, jeg var vildt imponeret over den, men vi fik ikke nogle resultater med hjem – egentligt et meget godt billede på sæsonen, siger Magnussen, der var næsthurtigst i kvalifikationen, men måtte udgå i første løb med et mistet forhjul og i andet løb efter kollision i første sving.

Til 2011-sæsonen rygtes det, at Perfection Racing arbejder på at køre FIA WTCC med den nye Chevrolet Cruze. STCC skulle efter sigende også indgå i planerne. Dét mesterskab fortsætter som bekendt med det nuværende motorreglement.

Fotos:  Morten Alstrup/Jan Kaiser