Mens Tom Kristensen og Jan Magnussen sejrede i deres respektive klasser i 12 timersløbet på Sebring, var BMW Rahal Letterman Racing i færd med at pakke de to BMW M3 GTR sammen.

Den nye GT 2-racer havde en hård debut på Sebring, hvor problemerne ramte Bill Auberlebens bil med nummer 90 allerede på startgridden. Fra sin sjetteplads måtte teamet trille bilen i pit med elektriske problemer. Mens Auberleben og resten af mandskabet arbejdede på nummer 90, gik løbet i gang.

BMW med nummer 92 startede med tidligere WTCC-kører Dirk Müller bag rattet. Fra sin 13. startplads arbejdede han sig frem i feltet. Han lå som nummer fem, da Auberleben i den anden bil blev sendt på banen efter en times arbejde i paddock.Efter 27 omgange måtte medkører Joey Hand dog pitte med en olielækage, der viste sig for omfattende til at reparere.

Halvanden time inde i løbet kom en safetycar-periode, hvorefter Müller og Milners BMW var nummer to i klassen, dog en omgang efter den førende Ferrari F430.

Efter fem timers kørsel pittede Milner, og Müller overtog. Da han accelererede ud af pitten, knækkede noget, og bilen måtte trækkes ud af løbet.

– M3’eren kørte virkeligt godt – det bedste, den har gjort hele ugen. Vi lå uden problemer på andenpladsen uden uheld, skrammer eller noget som helst. Jeg kørte os frem fra sidst i feltet til fjerdepladsen på to stints, og så fik vi et problem med drivlinen, der satte en stoppe for vores løb. Det er en ny bil, og vi undersøger, hvad problemet var, men jeg er ikke i tvivl om, at St. Petersburg bliver et bedre løb for os, siger Dirk Müller.

Anden afdeling af ALMS 2009 køres på bybanen i St. Petersburg den 3.-5. april.

Foto: BMW