Aston Martin Racing er nu klar til at vise deres nye LMP1-prototype, der er bygget efter det nye ACO-reglement.

Aston Martin Racing fastholder som bekendt benzin som drivmiddel, men så ophører lighederne med den tidligere Lola-Aston Martin LMP1 også.

[nggallery id=3]

Racerfans må vinke farvel til den vellydende 12-benede AMR-motor, da AMR-One drives af en sekscylindret, toliters turboladet motor. Og den nye prototype er åben, stik imod konkurrenterne Audi og Peugeot.

– Vi har valgt at køre med en sekscylindret turboladet motor, da vi mener, det giver det bedste potentiale inden for reglementet for benzinmotorer. Med ACO’s commitment om at udbalancere performance mellem benzin- og dieselbiler i Le Mans, så er vores håb, at vi vil se det tætteste race nogensinde I LMP1-klassen, siger teamchef George Howard-Chappell I en pressemeddelelse.

Det bliver Darren Turner og Stefan Mücke, der skal køre AMR-One med #007 på siden, mens Adrian Fernandez, Andy Meyrick og Harold Primat kører #009.

Aston Martin Racing bygger seks af LMP1-racerne, hvoraf en skal køre i ILMC og to biler ved udvalgte løb – fx Le Mans Series. AMR-One får løbsdebut på Paul Ricard den 1.-3. april.

Tredjekøreren på #007 er endnu ikke kendt – et bud vil dog være Aston Martin-køreren Tomas Enge, hvis ikke han får adgang til Le Mans med Young Driver AMR-teamet i GT2-klassen.

Fotos: Aston Martin Racing