Efter de første to timer er kørt i Petit Le Mans er kampen stadig åben. Helt i front er det som forventet Peugeot og Audi, der kæmper om føringen. Glædeligt er det dog, at det er med Audi #7 i front.

Lige da løbet havde kørt to timer, kørt Audi #9 af banen, hvilket betød at bilen måtte i pit, og at den derfor mistede andenpladsen. Den indtages nu af Peugeot #07, der er  en omgang efter den førende Audi. Tredjepladsen indtages af Peugeot #08, mens Audi #9 droppede ned på fjerdepladsen og nu er to omgange efter den førende. De tre førende har alle foretaget to pitstop hver.

I LMP2 er det Highcroft Racing sikkert i front. På andenpladsen er Dyson Racing, mere end 2 omgange efter. Cytosport er på tredjepladsen, 3 omgange efter den førende i klassen.

I GT2 er der succes for Jan Magnussen, der selv startede i bilen, og omkring kl. 19:00 gav danskerne bilen videre til Oliver Gavin. Corvette #4 er nu næsten 19 sekunder foran nummer to i klassen, Extreme Speed Motorsport #01 og deres Ferrari F430 GT. Nummer tre i klassen indtages af Corvette #3.

Samlet stilling efter 2:10 timer:

Pos # Klasse Bil Laps Afstand til Pos 1 Diff Klasse pos Pit

Stops

1 7 P1 Audi R15 103 1 2
2 07 P1 Peugeot 908 HDI FAP 102 -1 lap -1 lap 2 2
3 08 P1 Peugeot 908 HDI FAP 102 -1 lap -31.110 3 2
4 9 P1 Audi R15 101 -2 laps -1 lap 4 3
5 37 P1 Lola B06/10 AER 98 -5 laps -3 laps 5 3
6 1 P2 HPD ARX-01c 98 -5 laps -5.927 1 2
7 8 P1 Lola B09 60/Judd 96 -7 laps -2 laps 6 2
8 16 P2 Lola B09 86/Mazda 96 -7 laps -17.052 2 3
9 6 P2 Porsche RS Spyder 95 -8 laps -1 lap 3 2
10 95 LMPC Oreca FLM09 93 -10 laps -2 laps 1 2
11 55 LMPC Oreca FLM09 93 -10 laps -31.018 2 2
12 99 LMPC Oreca FLM09 93 -10 laps -8.292 3 3
13 35 P2 Pescarolo P01/Judd 92 -11 laps -1 lap 4 1
14 52 LMPC Oreca FLM09 91 -12 laps -1 lap 4 3
15 89 LMPC Oreca FLM09 91 -12 laps -1.046 5 2
16 12 P1 Lola B06 10/AER 91 -12 laps -13.023 7 3
17 4 GT2 Chevrolet Corvette ZR1 90 -13 laps -1 lap 1 2
18 01 GT2 Ferrari 430 GT 90 -13 laps -18.980 2 2
19 3 GT2 Chevrolet Corvette ZR1 90 -13 laps -9.623 3 2
20 45 GT2 Porsche 911 GT3 RSR 90 -13 laps -18.801 4 2
21 61 GT2 Ferrari 430 GT 89 -14 laps -1 lap 5 3
22 62 GT2 Ferrari 430 GT 89 -14 laps -75.056 6 3
23 92 GT2 BMW E92 M3 89 -14 laps -24.021 7 3
24 17 GT2 Porsche 911 GT3 RSR 88 -15 laps -1 lap 8 2
25 44 GT2 Porsche 911 GT3 RSR 87 -16 laps -1 lap 9 2
26 911 GTH Porsche 911 GT3R Hybrid 87 -16 laps -9.625 1 3
27 04 GT2 Doran Design Ford GT 87 -16 laps -1.223 10 3
28 02 GT2 Ferrari 430 GT 86 -17 laps -1 lap 11 3
29 63 GTC Porsche 911 GT3 Cup 86 -17 laps -15.864 1 2
30 54 GTC Porsche 911 GT3 Cup 85 -18 laps -1 lap 2 2
31 77 GTC Porsche 911 GT3 Cup 83 -20 laps -2 laps 3 1
32 75 GT2 Jaguar XKRS 82 -21 laps -1 lap 12 4
33 28 GTC Porsche 911 GT3 Cup 82 -21 laps -216.766 4 2
34 88 GTC Porsche 911 GT3 Cup 82 -21 laps -44.556 5 4
35 40 GT2 Doran Design Ford GT 80 -23 laps -2 laps 13 3
36 69 GTC Porsche 911 GT3 Cup 79 -24 laps -1 lap 6 4
37 36 LMPC Oreca FLM09 72 -31 laps -7 laps 6 3
38 23 GTC Porsche 911 GT3 Cup 62 -41 laps -10 laps 7 3
39 90 GT2 BMW E92 M3 52 -51 laps -10 laps 14 3
40 33 GT2 Jaguar XKRS 16 -87 laps -36 laps 15 1
41 5 P2 Radical SR9/IES 3 -100 laps -13 laps 5 0
42 48 GTC Porsche 911 GT3 Cup 0 -103 laps -3 laps 8 0
43 73 LMPC Oreca FLM09 0 -103 laps 7 0
44 10 GT2 Doran Design Ford GT 0 -103 laps 16 0
45 50 GT2 Panoz Abruzzi 0 -103 laps 17 0

Foto: Americalemans.com