, og det blev en succes, ikke målt på de cirka 35 deltagende mandskaber, men på at det for alle var en total fed oplevelse at køre på banen, cirka 70 procent grus og resten asfalt, og en prøve med alle slags sving radiusser, godt vejr og alle kom ud fra prøven med et bredt smil, det var en god indikator på, hvor sjov prøven var.
Største problem var vist at holde styr på omgangene, det var i hvert fald udslagsgivne på resultatlisten, tag Rasmus Nielsen i den potente Subaru Impreza, med både en træls punktering og en omgang for meget, så blev det op af bakke for den lille humoristiske mand.
Hestekræfter var ikke afgørende på dagen, men at kunne overføre effekten og kører de rigtige linjer, og at kunne finde sin indre grus fornemmelse/känsla frem fra gemmerne.
JYSK SUBARU PÅ TOPPEN
, det blev Harald Søndergaard/Morten Iversen, IMK, som kunne strække armene i vejret efter det sidste heat, generelle vindere med hurtig ’ren’ kørsel, grusdæk, og en chauffør som virkelig kan køre grus, en mand som nogle gange undervurderer sig selv, men han er sku’ god, og i dag var det vel kronet på værket, flot sejr til Søndergaard og tømrerdrengen.
OGSÅ ANDENPLADSEN GENERELT, var lidt overraskende, men Tobias Larsen/Jacob Nybo Bidstrup i Seat Ibiza med en Leif Frederiksen VW maskine i maskinrummet kørte stærkt og effektivt, men Tobias kender til det at køre på sådan en prøve og underlag, de leverede varen og resultatet, bare flot.
TREDJEPLADSEN GENERELT, det blev Kenneth Kolbe/Margie Hasen i Ford Fiesta Rally4, og Kenneths evner på både løst og fast underlag kom til udtryk denne dag, farten blev hævet eftersom Kenneth knækkede koden i at køre på sådan en prøve, man skal lige finde sig til rette, og det var tydeligt at se, at han fandt sig godt til rette, farten var sublim, så flot.
NÆVNES skal også, femtepladsen generelt, Bjarne Jensen/Benjamin Wichmann Sørensen i Ford Escort Mk2 RS2000, ham Bjarne kan sku det med at angribe sådan en prøve, manden er kold og kører godt bil.
To nye forlygter og en ny forrude, og 4’er generelt, Erik Borel og Finn Richardt i Opel Kadett GSI 16v, de knækkede koden undervejs, og hævede tempoet heat for heat.
Kenneth Hansen/Steffen Frederiksen i Renault Clio, 8’er generelt samlet og 4’er generelt i det sidste heat, her sad det helt lige i skabet, og Kenneth med de cool solbriller kørte i det fjerde heat tæt på helt fejlfrit og med optimal attack.
Gode forhold med toilet og alt andet, incl. en fantastisk catering, nu skal der bare tyve biler mere med næste år, og en omgang mindre i hver heat, så er det Top Dollar!
Resultater : YMØ3 – Nisseringen | rallyresult.dk
/Allan POST