Ugens superbike test på Portimao startede fra dag 1 med overraskelser. Voltcom Crescent Suzuki holdet satte de store fabrikshold på plads, og sad stabilt på de hurtigste tider begge dage. Holdet har ellers været igennem større organisatoriske forandringer i vinterpausen, med ny hovedsponsor og 2 nye kørere. Til at køre for dem i 2014 er Eugene Laverty, der sidste år kørte for Aprilia fabriksteamet og sluttede toer i WSBK, og debutanten Alex Lowes, der sidste år vandt British Superbike for Samsung Honda efter en af de mest spektakulære afslutninger i Superbike historien.

Resultatet i testen er selvfølgelig præget af at Kawasaki ikke deltog, og at BMW-teamet trak sig i slutningen af sidste år. Men uanset hvad er det interessant at Crescent-Suzuki er så suveræne, især overfor Aprilia fabriksholdet som altid har været med øverst i WSBK. Værd at bemærke er også MV Agusta teamet, der først offentliggjorde deres deltagelse i november 2013. På trods af det meget tidligere udviklingsstadie af især affjedring og elektronik, var MV’en kun 1,3 sekunder langsommere end nogle af de andre WSBK kørere.

Første løb køres om 30 dage på Phillip Island.

1 Alex Lowes (Voltcom Suzuki) 1’42.3

2 Eugene Laverty (Voltcom Suzuki) 1’42.6

3 Davide Giugliano (Factory Ducati) 1’42.9

4 Jonathan Rea (Pata Honda) 1’42.9

5 Marco Melandri (Factory Aprilia) 1’43.1

6 Chaz Davies (Factory Ducati) 1’43.2

7 Leon Haslam (Pata Honda) 1’43.3

8 Sylvain Barrier (BMW EVO) 1’44.0

9 Claudio Corti (MV Agusta) 1’44.5

10 Alex Hofmann (Aprilia tester) 1’45.0

11 Jeremy Guarnoni (Kawasaki Evo) 1’45.3