, perfekt afvikling, udfordrende prøve på 2,8 kilometer, og generelt set var der bare styr på det hele, timet og veltilrettelagt da HAMK afviklede deres Nim Hill Climb, som en del af klubbens 100 års jubilæum.

SIDSTE startnummer var nummer 41, og dermed var skolegården i NIM fyldt godt op, og stemningen i ryttergården var i top, og mange gode røver historier blev der fortalt.

Løbsledelsen bag løbet havde som sagt styr på alt, selv detaljerne, intet var overladt til tilfældighederne og familierne Mejer og Fisker var indblandet i det meste.

MEJER KLANEN

, tog godt for sig af pokalerne, da ikke overraskende at det var Heino Mejer/Bo Jensen i Volvo 242 Turbo som der sejrede generelt, ingen på siden eller over dem, de var suveræne hele vejen og dagen igennem.

, og Kurt Mejer i Volvo 242 Turbo tog den generelle tredjeplads, virkelig flot kørsel af en mand på over de 70 år, og endda med en udmattet kobling til sidst i løbet, respekt for dette.

Rene Mejer, i Volvo 480 Turbo tog også en klassesejr med sig hjem, og i andet heat, der var han den i feltet, som gik all in hen over ‘Mejer hoppet’, det var virkelig med flad sål, heldigvis gik det godt, men i tredje heat kørte han lige der med en ‘mildere’ speeder fod.

SØREN BØGESKOV, havde hevet sin Volvo 240 Turbo frem, og havde Jens Fisker i codriver sædet, de kørte en solid andenplads hjem generelt, og Søren havde ikke glemt kunsten i at køre en baghjuls skubber.

DAGENS LYD måtte deles imellem, Flemming Hansen i hans vel præparerede Ford Escort MK2 RS2000, den bil summer så veltrimmet, og han kørte en flot femteplads hjem generelt.

H-SKIFTET, drillede lidt i DAGENS LYD NO2, da Johnny Pedersen havde DANMARKS præmiere i hans nybyggede BMW M3 e30, bygget efter det historiske reglement (HTP), og bilen stod virkelig flot og skarp. Johnny skulle dog lige ind i rytmen igen og prøven var en mundfuld efter lang tids fravær, og som sagt, bilens seks trins H dog box skulle lige ind på rygraden hos Johnny. Den bil er bare awesome, og Johnny bliver et hit fremadrettet hos tilskuerne til alverdens rallyes.

DAGENS OPTUR, blev den generelle 4’er, da Rasmus Laursen i Talbot Sunbeam Lotus viste køre talent bag rattet, hele dagen var hans tider skarpe, og både under tørre og våde vejr konditioner viste hans speeden, flot.

Allan BJERG PEDERSEN, i en rigtig flot Ford Escort MK1 viste farten, og nænnede at bruge bilen, det resulterede i en flot generelt 7. plads.

EN ANDEN HURTIG BOOOY, var Steffen Kjær i en BMW E30 325, han havde også farten, men kæmpede dagen igennem med en utæt toppakning, så imponerede at han hjemkørte en generel 8. plads, han kan også køre bil og kører det i et højt tempo.

GENERELT var der så mange fede historiske biler, og man kunne kun nyde synet og lyden i skoven, hvor lyden ikke bliver dårligere i disse omgivelser, så lækkert.

RetroSpeed – Historic Rally Cup 2021 turneringen havde denne gang 16 tilmeldte mandskaber i klasserne 6B og 7B, og heraf udgik kun 2 mandskaber, og det blev Heino Mejer som sejrede, foran Flemming Hansen og med Søren Bøgeskov på tredjepladsen. Cuppen virker godt tilrettelagt, og lavet med kærlighed og professionel indstilling, det skal nok blive en succes.

TIM SVANHOLT, havde også comeback i Svanholt familiens gule VW 1303 S, og han havde sønnen Patrick med som servicemand. Tim nød det uformelle og sociale i denne form for motorløb, og Boblen skal lige hjem og havde lavet en skiftegaffel til førstegearet, og dejligt for alle os andre at se mand og bil i action, den bil Tim havde debut med i 1986.

og vejrliget artede sig også pænt, så HAMK leverede et professionelt stykke arbejde af hårdt arbejdende amatører som elsker deres sport og deres klub.

HAMK

100 ÅRS JUBILÆUM

FED PRØVE

GODE PØLSER OG BURGERE

Resultat : http://www.vola-racing.com/rallypro/rallyresultdk/

/Allan POST