I denne weekend køres tredje afdeling af American Le Mans Series på Laguna Seca. Den kuperede bane med 11 sving er især kendt for Corkscrew svinget, der altid er en udfordring.
For Corvette Racing er det fire år siden, holdet sidst stod øverste på podiet, og det sejrsvante hold vil i weekenden forsøge at lave om på den statistik. Med en sejr i det seneste løb på Long Beach har holdet da også vist, at de er i god form. Sejren er dog ikke det eneste det handler om. Le Mans er ikke langt væk, og derfor er løbet på Laguna Seca en god mulighed for at teste bilen af inden løbet i Frankrig.
– Laguna Seca race giver en mulighed for at køre bilen i forskellige temperaturer, når vi kører i skumringen. Det er en mulighed for at få flere data, vi kan bruge på Le Mans. Alt teamets tekniske udvikling for i år, fra at øge bredden af bilen til at fintune aerodynamikken, har lavet en samlet bedre pakke, fortæller Jan Magnussen.
– Jeg ser altid frem til at køre på Laguna Seca. Jeg elsker alt ved banen – området, banens layout og den fantastiske atmosfære.
Danskeren er på tredjepladsen i kørermesterskabet, 10 point efter de førende fra BMW, Joey Hand og Dirk Mueller.
Ny medkører til Heinemeier Hansson
David Heinemeier Hansson deltager også i denne weekend. Det sker i Conquest Enduance i LMP2-klassen. Sidst danskeren var i holdets Morgen-Nissan racer blev det til en andenplads i klassen på Long Beach. Til det kommende løb kommer der en tredje kører i bilen udover de faste Heinemeier Hansson Martin Plowman.
Den tidligere Formel 1 kører, Antonio Pizzonia, er ny mand i bilen. Den 31-årige brasilianer har udover Formel 1 også kørt Indycar og GP2, og har senest kørt i den brasilianske Stock Car serie.
– Jeg ser virkelig frem til at arbejde sammen med Conquest Enduance denne weekend. Det bliver min første gang i bilen og i den her slags racing, men jeg har erfaring fra mange serier, som vil hjælp mig. Og jeg ved, at jeg i hvert fald får hjælp fra mine medkørere til at finde mig til rette hen over weekenden, så vi kan få et stærkt løb, siger Pizzonia.
Kvalifikationen køres fredag nat 2:45-3:5o, mens løbet køres fra klokken 22:30 lørdag. Kvalifikationen skulle kunne ses hos Porsche på dette link fra klokken 2 natten til lørdag.