Reglen om at bytte på top otte i andet af de tre DTC-løb er skabt for at skabe ekstra spænding for publikum. I søndagens andet løb ved Padborg Super Prix, var selvsamme regel tæt på at være medvirkende til en sensation.
John Hansen var sluttet som nummer otte i første løb og Martin Marrill nummer ni, da feltet på Padborg Park var stærkt decimeret. Tom Pedersens team KP Racing benyttede uklarheder i reglementet til at nedlægge protest, så invitation only-kørerne skulle starte bag DTC-bilerne. Dermed var Tom Pedersens 10. plads vekslet en startplacering helt i front.
Den nyvundne pole position udnyttede Tom Pedersen til fulde, idet det lykkes ham at holde til presset fra Lundgaard og Thompson bag sig.
Men skæbnen ville det anderledes, da forbindelse til gearkassen knækkede med2,5 omgang tilbage.
– Jeg følte, at jeg havde rimeligt check over det heat, så det var ærgerligt. Henrik Lundgaard var ved at blive lidt utålmodig og begyndte at gå lidt til mig, men sådan er det, hvis man ligger og spærrer, så skal man også acceptere det. Jeg lukkede af de steder, hvor de kunne gøre mig noget, men jeg kørte ikke og skiftede linier, så jeg gjorde ikke noget, alle mulige andre ikke ville have gjort. Jeg synes, at det var sjovt, men jeg tror ikke, at der var nogen, som ville have satset hele butikken på de to sidste omgange, så den førsteplads kunne vi nok godt have kørt hjem, siger Tom Pedersen ifølge en pressemeddelelse.
I finaleløbet kørte Tom Pedersen KP Racing-Mercedesen til en syvendeplads.
Foto: Henning Smed