Svensk sværvægter inden for erhvervsbeklædning og beskyttelsesudstyr sætter turbo markedsføringen af deres workwear-brands, L.Brador og Guide, med et nyt topteam i dansk motorsports superliga, Danish Supertourisme Turbo. L.Brador workwear og Guide sikkerhedshandsker bliver dermed hovedsponsor for promotion- og motorsportsplatformen Raceclub.dk, som dermed navn til L.Brador-Raceclub.
Den svenske koncern Skydda, er med en omsætning på over kr. 1 mia., blandt nordens største leverandører af avanceret erhvervsbeklædning og beskyttelsesudstyr og har siden 2011 været repræsenteret på det danske marked. Virksomheden investerer nu aggressivt i markedsføring og promovering af koncernens to hovedbrands i en langsigtet og ambitiøs motorsportssatsning med racing teamet;  L.Brador-Raceclub

L.Brador-Raceclub stiller op med to Supertourisme Turbo racere, som køres af teamejer Kim Rødkjær i #73 og Kenneth Jensen i bil #44. Derudover stiller teamet med to unge supertalenter Formel Ford, med den bare 15 årige Christian Rasmussen, som lagde ud med at vinde sit første løb, og den suverænt mesterskabsførende, 17 årige Daniel Lundgaard, søn af den tidligere rally-europamester Henrik Lundgaard.

I Supertourisme seriens anden sæson er feltet vokset til 20 biler og serien vises live på de regionale tv2-kanaler landet over. Programmerne er blevet set af rekord mange seere og DST er dermed blevet et særdeles attraktivt udstillingsvindue for sponsorer. Også i forhold til kundepleje er Supertourisme serien helt unik. Racerne er nemlig alle udstyret med passagersæder, hvor sponsorer og kunder får lejlighed til en fartoplevelse der overgå de flestes fantasi.

Raceclub.dk blev etableret af racerkøreren og forretningsmanden Kim Rødkjær i 2009, som en motorsportsbaseret promotion- og eventplatform under hans konsulentvirksomhed Centella. Virksomheden har specialiseret sig i markedsføring og forretningsudvikling for internationale virksomheder, med fokus på Automotive og biometriske IT løsninger til Identitetsregistrering af indbyggere og flygtninge i udviklingslandene ofte med UN som partner.

I 2015 stod han sammen med Padborg Park bag introduktionen af det franske racing-koncept Supertourisme Turbo, som på rekord tid er blevet en kæmpe succes. Serien tiltrækker stadig flere tilskuere på banen og hjemme i stuerne. Supertourisme Turbo er en prototype racerbil, iklædt diverse glasfiber karrosserier, der leder tankerne hen på kendte bilmærker. Det vil sige at bilerne er tekniske identiske med en 2-liters, 300 hk turbo-racermotor med en vægt på 850 kg, som med sine fine aerodynamik elementer giver et tæt race med masser af overhalinger og stikkende turboflammer.

Supertourisme Turbo leverer kort sagt det som markedet og sponsorerne efterspørger, nemlig motorsportsunderholdning i verdensklasse både på banen og på live tv. Med samarbejdet mellem L.Brador og Raceclub.dk er højre foden trykket helt i bund for til at placere L.Brador work-wear og Guide gloves helt forrest i bevidstheden hos de danske kunder, når tanken falder på arbejdstøj og sikkerhedsudstyr.

Næste chance for at opleve Supertourisme Turbo og dermed L.Brador-Raceclub’s entre på den danske motorsportsscene er i den kommende weekend 4-5. Juni , hvor løbet afvikles sammen med bilfestivalen, Danmarks Hurtigste Bil, på Padborg Park. Oversigt og billetter til løbene findes www.raceclub.dk.

Pressemeddelelse