, knægten fra 1991, med de cool solbriller, var så også cool i hans performance, med sejre i alle 4 heat og i røverheatet til KOMO Rallysprints Jubilæums Show, nu virkede bilen aka Hyundai i20 N Rally2, og så leverede Simon også varen. Simon Vallentin havde fået renoveret transmissionen på bilen, og dermed forsvandt den understyring som han har kæmpet med, men en ting er at ville vinde, en anden ting er at gøre det!
Han havde placeret teltet med alle VIP gæster (som fortærede 800 hotdogs) ved udkørsel til mål, og JA, Simon kunne godt mærke deres applaus og entusiasme når han kørte forbi, et kæmpe adrenalin kick.
2,8 SEKUND VAR HANS VINDERMARGEN, ned til den samlede 2’er, Kenneth Madsen i hans Peugeot 208 T16 R5, fra Team GLAD Sport, og de havde 270 VIP med til arrangementet, og Kenneth præsenterede hans nye rallyvåben, en spritny Citroën C3 Rally2 bil, Den var kun ankommet en uge før, så det blev den sidste tur i 208’eren til KOMO Rallysprintet, og som skrevet, det blev marginalt tæt i alle heats, og de var 1 og 2 i alle heats, også i røverheatet, hvor både Simon og Kenneth kørte uden codrivere, just like Jørgen Nielsen i Opel Kadett GSI 16v i 1989. At det var så tæt hele dagen, gav bare denne her fede intense stemning, i det fjerde og tællende heat, var der kun 0,4 sekund imellem dem.
LØBET var nummer 36 i rækken af KOMO Rallysprint, og klubben har i år 60-års jubilæum, og der var imponerede 70 biler tilmeldt.
Råt citat _ den legendariske prøve, med hoppet_hårnålen_olievejen_den lange venstre og hoppet ved vægten_chikanen ved start/mål, legendariske punkter på PRØVEN_the ONE!
Alle officials var klædt i røde trøjer og nye caps, og som vanligt var cateringen til alle officials TOP DOLLAR!
VEJRLIGET var heldigvis godt, og den regn der kom, kom mest til sidst, og var tåleligt, og ødelagde ikke det sportslige i løbet.
Ib Kragh blev samlet set 3’er generelt i hans Hyundai i20 N Rally2 bil, men han manglede samlet set små 14 sekunder i at kunne drille knægtene foran ham.
FIGHT var der også imellem Jacob Madsen i Peugeot 208 Rally4, og svenske Simon Andersson i Renault Clio Rally4, faktisk kun 2,7 sekunder i favorittens Jacobs favør. Men Jacob vidste godt at knægten fra Sverige var snapp, hans far Mats er tidligere vinder af løbet. De to blev hhv. 4 og 5 generelt, og leverede varen ligeså flot som Simon og Kenneth.
INFO, der var 4 heat, hvor man måtte smide et heat væk, dog skulle fjerde heat tælle med.
Røverheatet, med de 5 hurtigste mandskaber generelt, igen tæt, men igen Simon som vinder foran Kenneth, men her leverede Simon Andersson varen, under våde konditioner, og blev 3’er generelt, sindssygt flot kørt.
KLASSESEJR/E
, blev det også til Nicki Holmgreen Weber i hans Peugeot 206 RC, efter flere motorhavarier, så viste han klassen i klassen, og han trængte til lidt succes, og det fik han så, vinder flot i RS2 Klassen.
, i RS3 klassen, kørte Kenneth Kolbe en flot tredjeplads hjem i hans Ford Fiesta Rally 4, 19 sekunder efter hardhitterne Jacob Madsen og Simon Andersson, jo Kenneth har også et højt niveau og high speed, og generelt blev det en flot 8. plads.
Jacob Egholm i samme klasse leverede også varen i hans i den klasse underlegne Renault Clio Rc5, 4’er i klassen og 12’er generelt, det er bare klasse!
, i RS4 klassen vandt lokale Claus Lanther i hans Peugeot 206, her kæmpede servicefolkene med både et ødelagt ophæng, og Claus måtte køre uden servostyring til sidst, det kræver muller i overarmene, men flot sejr og 9’er generelt. Lige i bagenden på Claus Lanther kom Peter Holgersen i den grønne Ford Escort MK RS2000 og John Frederiksen i BMW, der var tæt kamp i Klassen, og de tre blev hhv. 9-10 og 11’er generelt, tæt fight !!
, i RS6 vandt Martin Hoffmann i Honda Civic CRX, men unge Anders Kroun Laursen i Peugeot 106 GTI var nok træt af sig selv. I fjerde heat kørte de en omgang for meget, og det heat skulle tælle med, klappen gik ned da jagten på en Peugeot 206 var sat ind i det heat, øv men værdifuld læring.
, I RS7 blev det en flot sejr til sympatiske Jesper Seehusen og hans gule VW Golf 3 Kit KRB, uden egentlig køretræning, kom han og kørte svinsk stærkt og samlet set 8’er generelt, flot comeback. Lokale Rasmus Nielsen i BMW M3 Compact blev 2’er i klassen og 13 generelt, også en flot indsats og slut resultat.
, i RS8 vandt Henning Christoffersen i den flotte VW Golf 1 Grp2, og han havde lokket sin søster med i codriversædet, hendes første tur som 60-årig, det var sejt. Mogens Gørtz i den fine Audi 50 kørte i samme klasse, med datteren som codriver, og han nød at være deltager.
, I RS9 klassen, hvor de legendariske Ford Escort MK2 Rs2000 huserer og leverer varen, der vandt Teil Hansen i sådan en bil, og han kørte også det sprint i 1983, sejt. Der var dog kun 1,3 sekund ned til John Venning i en tilsvarende bil, de havde deres baddle denne dag, så fedt. Et par hurtige herrer i denne klasse, Niels Jørgen Jørgensen i Opel Manta og Johnny Pedersen i BMW M3 E30, måtte udgå med hhv. en bagaksel og en bærekugle, værst var det for Johnny, som også ødelagde et fjederben mm, i forholdsvis høj fart under indbremsning/nedbremsning til det lange venstresving efter olievejen hvor bærekuglen bristede, det var sku synd.
LÆKKER MAD OG PRÆMIE CERIMONI OM AFTENEN AFSLUTTEDE, en hel igennem perfekt dag for klubben KOMO, deres jubilæums rallysprint havde stor sportslig succes og mange tilskuere, og vil blive husket og snakket om fremover, sådan som man altid gør om dette fantastiske rallysprint, ET DRØN AF EN DRØM.
Resultater fra KOMO Rallysprint : KOMO Jubilæum Rallysprint | rallyresult.dk
/Allan POST