DM-sølvvinderne i 4WD-klassen 2009, Max Christensen og Dorthe Ravn, kommer til start i 2010-sæsonen med en opdateret Subaru Impreza WRX Sti. Når DM-premieren skydes i gang til Danboring Rally ved Kjellerup den 14.-15. maj, så har den japanske rallybil været forbi finske Tommi Mäkinen Racing for en opdatering til 2010-specifikationer.
– Der sker hele tiden nyudvikling af rallybilerne, siger co-driver Dorthe Ravn i en pressemeddelelse.
– Hvert år fastlægger det internationale bilsportsforbund FIA derfor retningslinjer for, hvordan forbedringerne kan/må træde i kraft. Dette sker bl.a. for at afveje styrkeforholdet til de tunede toliters rallybiler (Super 2000) således, at vi kan konkurrere på fornuftige og lige vilkår om 4WD-mesterskabet, fortsætter hun.
– Styrkeforholdet var yderst tænderskærende jævnbyrdigt i 2009-serien, supplerer Max Christensen.
– Generelsejren i flere DM-rallies blev således afgjort inden for 3-4 sekunder, og vi ser også frem til mange jævnbyrdige dyster i 2010. I al beskedenhed er ambitionerne naturligvis at genvinde DM-titlen, som vi scorede i 2008, fortsætter han.
Max Christensen og Dorthe Ravn har før DM-sæsonen været i Tyskland for at spore sig ind på den opdaterede Subaru.
– Smugtræningen i Tyskland foretog vi i den tilsvarende mesterskabsserie: Deutsche Rallye Meisterschaft (DRM), fortsætter Max Christensen.
– Ved DRM 1 (Slesvig) og DRM 2 (Kassel) fik vi mulighed for at finjustere 2010-modifikationerne på rallybilen således, at vi kan fighte fra allerførste konkurrence-meter i Danboring Rally 2010. Sammenlignet med DRM kan vi i Danmark være yderst stolte af et skrapt startfelt, specielt set i lyset af vores manglende bilfabrikker og kun en tiendedel indbyggere i forhold til vores naboer syd for grænsen, slutter Max Christensen.