Randy de Puniet grænser til at blive en af motorsportens grand old men, men efter en 2014 sæson som test-kører for Suzukis MotoGP projekt vender han nu tilbage til international racing. Han erstatter Eugene Laverty i Crescent Suzuki teamet i World Superbike, hvor han bliver holdkammerat med Alex Lowes.
de Puniet deltog første gang i et VM i 1998, hvor han kørte 125cc efter at have vundet det franske mesterskab. Selvom han aldrig har vundet et VM mesterskab, endsige sjældent sluttet i top 10, har han altid formået at sikre sig et sæde og have fremgang i sin karriere. Således har kørte han MotoGP fra 2006 til 2013 for en lang række af teams, her iblandt både Kawasakis fabriksteam og LCR Honda mfl. Hans bedste resultat er 3. pladsen i 250cc VM mesterskabet i 2004.
Han følger dermed i fodsporene på mange andre MotoGP kørere, der vælger at skifte til WSBK i deres karrieres efterår. Således har både Max Biaggi, Carlos Checa og Marco Melandri nydt stor succes i klassen efter deres tid i GP racing.
Randy de Puniet vil dog nå et par løb i denne sæson, da han skal køre Suzukis MotoGP maskine i deres Wildcard deltagelse på Valencia i år. Han har desuden kørt 8 timers løbet på Suzuka i år, for Suzukis partner-team Yoshimura hvor holdet sluttede på en flot 2. plads.



