En nylig, masseudsendt pressemeddelelse fra en dansk Renault Clio Cup-kører drager på uheldig vis Racemag.dk som medie ind i en personlig agenda.

I meddelelsen, der efterlyser flere deltagere i den hjemlige Renault Clio Cup, nævnes ‘et dansk motorsportsmedie’, der ifølge afsenderen har reklameret for at køre race i Sverige.

Mediet der hentydes til er Racemag.dk, og den såkaldte reklame er en tidligere artikel på siden her, hvori STCC-organisationen bl.a. efterlyser danske kørere med S2000-biler – de tidligere DTC-biler – til deltagelse i STCC’s cup for ældre biler, Semcon Cup. I artiklen, der er skrevet på baggrund af et telefoninterview og skriftlig opfølgning, nævnes også den svenske JTCC, der køres efter Renault Clio Cup-reglementet.

Racemag har henvendt sig til ophavsmanden med ønske om omformulering af sætningen “For nylig har vi set et dansk motorsportsmedie reklamere for at tage til Sverige og køre race.” Dette er ikke imødekommet, da afsender fastholder sit syn på, at det har været decideret reklame – og ikke journalistik.

Racemag skal hermed understrege, at det på ingen måde er muligt at købe sig til omtale blandt mediets nyhedsartikler. De er alle skrevet ud fra Racemags gældende journalistiske kriterier om især aktualitet og relevans for vores danske læsere – som er vores absolutte målgruppe.

Racemag drives af frivillige kræfter – alle i fuldtidsstillinger i det daglige. Driften, dvs. hosting, domæneleje mv., finansieres alene af annonceindtægter – ikke, som afsender antyder, ved at lade kilder købe sig omtale.

/Redaktionen