Så gælder det de snævre asfaltveje omkranset af stengærder, der udgør prøverne i Mosel-regionen omkring den tyske by Trier. WRC er klar til niende afdeling af årets VM-serie.

Rally Deutschland er et relativt ungt rally, der først kom på VM-kalenderen i 2002. Dét år markerede samtidig Sébastien Loebs gennembrud på den internationale scene med franskmandens første sejr i det tyske rally.

Siden har Citroën-køreren ikke set sig tilbage. Loeb har vundet i Tyskland syv gange – først sidste år blev han besejret, da en punktering gav førstepladsen til daværende teamkammerat Sébastien Ogier.

15 specialprøver skal kørerne dyste på fra fredag, inden målgang sker på superspecialen Cirkus Maximus i Trier. Inden da har de været igennem prøvelser som Dhrontal, Panzerplatte og Moselland, der alle byder på store tekniske udfordringer, hvor underlaget kræver det helt rigtige dækvalg.

Blandt WRC-klassen er Loeb igen den store favorit, mens de øvrige tilmeldte tæller bl.a. gensyn med Dani Sordo i Prodrives MINI, Chris Atkinson i WRC MINI Team Portugals anden bil og en større mængde S2000-biler, heriblandt Volkswagen Motorsport med tre Skoda Fabia.

Du kan følge rallyet via WRC’s hjemmeside.

Sådan gik det i 2011-udgaven af Rally Deutschland.

Sådan køres Rally Deutschland 2012:

24. august 2012   Distance (km) Første bil
SS1 Mittelmosel 1

24.9

10:48

SS2 Moselland 1

22.79

11:36

SS3 Grafschaft 1

21.23

12:29

SS4 Mittelmosel 2

24.9

16:17

SS5 Moselland 2

22.79

17:05

SS6 Grafschaft 2

21.23

17:58

25. august, 2012   Distance (km)  
SS7 Stein and Wein 1

26.54

7:58

SS8 Peterberg 1

9.37

9:01

SS9 Arena Panzerplatte 1

46.54

10:57

SS10 Stein and Wein 2

26.54

14:48

SS11 Peterberg 2

9.37

15:51

SS12 Arena Panzerplatte 2

46.54

17:47

26. august 2012   Distance (km)  
SS13 Dhrontal 1

30.76

9:13

SS14 Dhrontal 2

30.76

11:36

SS15 SSS Circus Maximus Trier

4.37

13:21