Det så fornuftigt ud i Long Beach’ gader for Jan Magnussen og Antonio Garcia.

Corvette-duen i #3 var på et et tidspunkt oppe som toer og lå foran teamkammeraterne i Corvette #4, der fører ALMS.

“Det var superfedt endelig at opleve Corvetten, når den er bedst. Vi kørte nogle rigtig gode tider fredag aften, men manglede topfart i forhold til vores søsterbil. Så vi skiftede motoren inden løbet lørdag, og det var den rigtige beslutning,” lyder det fra Jan Magnussen.

“Antonio kom godt fra start, og vi tog vi føringen en halv time inde i løbet. Men der var heftige kampe i de smalle gader, og efter en del omgange med gult flag måtte vi indse, at vores strategi med kun at gå i pit én gang i det korte løb, begyndte at blive et problem,”

“Da jeg gik i bilen efter en lille times tid, lå vi nummer to, og vi havde ikke oplevet problemer af nogen art. Bilen kørte suverænt, men vi skulle have valgt et hårdere dæk, for jeg mistede alt for hurtigt greb, og de sidste omgange gik den konstant på traction control, uanset hvad jeg gjorde,” lyder det fra Magnussen.

Magnussen kørte bilen over stregen på en femteplads, efter at have måttet afgive fjerdepladsen til holdkammerat Oliver Gavin.

“En femteplads giver os jo ikke andet end nogle point på kontoen. Men jeg føler alligevel, at vi fik noget godt med hjem fra Long Beach, siger Jan Magnussen.

“For første gang i lang tid udførte bilen sit arbejde uden problemer, og det er fedt at se, at de gule Corvetter stadig kan give de langt nyere konkurrenter kamp til stregen. Det er sådan noget, der får os til at tro på sejren på Le Mans om et par måneder.”