Det blev igen Peugeot øverst på monitorerne, da kvalifikationen til søndagens finale i ILMC blev kørt. Det var dog en ultratæt affære mellem de tre bedste biler, der synes at køre i en klasse for sig.

Anthony Davidson satte bedste tid med 1:21,769, blot 0,075 sekunder foran Peugeot #8 med Montagny og Sarrazin. Tom Kristensen og Allan McNish var 0,269 sekunder efter polesitteren.

Audi #1 var lidt yderligere efter, nemlig 0,0769 sekunder, mens bedste benzinbil, Rebellion Racings Lola-Toyota var 2,1 sekunder fra.

I LMP2 var det Le Mans-podievinderne Signatech Nissan med Mailleux, Vernay og PlayStation 3-køreren Lucas Ordoñez, der satte bedste tid.

Oskar Slingerland, Martin Rich og Rene Rasmussen i Lotus #64 (Foto: Rolex/Stephan Cooper)

I GTE Pro var BMW igen i front, da Farfus og Müller starter på pole i BMW M3 #55. Imponerende nok starter polesitter i GTC lige bag polesitteren i GT2. Mortara, O’Young og Imperatori var 4/100 langsommere end GT2-polesitteren.

De to Lotus Jetalliance-biler har været forfulgt af uheld, og har ikke kunne gentage deres form fra den regnvåde test tidligere på ugen. De to østrigske Lotus starter sidst med #65 som næstsidst med David Heinemeier Hansson ombord.

Løbet køres fra klokken 04.00 dansk tid og kan følges via bl.a. www.lemans.org. Eurosport viser slutningen af løbet.

Resultatet af kvalifikationen til ILMC 6 Hours of Zhuhai:

1 7 Peugeot Sport Total S. Bourdais / A. Davidson Peugeot 908 LM P1 M 1:21.769
2 8 Peugeot Sport Total F. Montagny / S. Sarrazin Peugeot 908 LM P1 M 1:21.844
3 2 Audi Sport Team Joest T. Kristensen / A. McNish Audi R18 TDI LM P1 M 1:22.038
4 1 Audi Sport Team Joest T. Bernhard / M. Fässler Audi R18 TDI LM P1 M 1:22.538
5 12 Rebellion Racing N. Jani / N. Prost Lola B10/60 Coupé – Toyota LM P1 M 1:23.931
6 24 Oak Racing J. Nicolet / A. Premat / O. Pla Oak Pescarolo – Judd LM P1 D 1:24.684
7 007 Aston Martin Racing A. Meyrick / S. Mücke / H. Primat Lola Aston Martin LM P1 M 1:25.119
8 15 Oak Racing M. Lahaye / G. Moreau / P. Ragues Oak Pescarolo – Judd LM P1 D 1:25.170
9 26 Signatech Nissan F. Mailleux / L. Ordoñez / J. Vernay Oreca 03 – Nissan LM P2 D 1:27.929
10 35 Oak Racing P. Lafargue / F. Da Rocha Oak Pescarolo – Judd LM P2 D 1:30.214
11 23 Tokai Univ Ygk Power M. Shogo / Y. Naoki Courage-Oreca LC70 LM P1 Y 1:30.614
12 90 Ptrs Racing W. Chen / Z. Shanqi Formula Le Mans – Oreca – 09 FLM M 1:33.783
13 55 BMW Motorsport A. Farfus / J. Müller BMW M3 LM GTE Pro D 1:34.506
14 98 Audi Sport C Racing E. Mortara / D. O’Young / A. Imperatori Audi R8 LMS GTC M 1:34.777
15 94 Hitotsuyama Racing A. Tsuzuki / M. Kim / C. Van Dam Audi R8 LMS GTC Y 1:34.934
16 51 AF Corse G. Fisichella / G. Bruni Ferrari F458 Italia LM GTE Pro M 1:34.945
17 56 BMW Motorsport A. Priaulx / U. Alzen BMW M3 LM GTE Pro D 1:34.992
18 62 CRS Racing P. Ehret / T. Mullen / R. Wills Ferrari F430 LM GTE Am M 1:35.229
19 63 Proton Competition R. Lietz / C. Ried / G. Roda Porsche 911 RSR (997) LM GTE Am M 1:35.279
20 96 Team AMG C. Cheng / L. Arnold / M. Häkkinen Mercedes SLS AMG GT3 GTC M 1:35.296
21 59 Luxury Racing S. Ortelli / F. Makowiecki Ferrari F458 Italia LM GTE Pro M 1:35.413
22 57 Krohn Racing T. Krohn / N. Jönsson / M. Rugolo Ferrari F430 LM GTE Am D 1:35.598
23 50 Larbre Competition P. Bornhauser / J. Canal / O. Beretta Corvette C6-ZR1 LM GTE Am M 1:35.639
24 58 Luxury Racing A. Beltoise / D. Farnbacher / R. Firman Ferrari F458 Italia LM GTE Pro M 1:35.867
25 60 Gulf AMR Middle East F. Giroix / R. Goethe Aston Martin Vantage LM GTE Am D 1:36.081
26 61 AF Corse M. Cioci / P. Ma Ferrari F430 LM GTE Am M 1:36.11127 97 Audi Race Experience F. Gruber / J. Lee / H. Tak Mak Audi R8 LMS GTC M 1:36.417
28 65 Lotus Jetalliance J. Rossiter / J. Mowlem / D. Heinemeier Lotus Evora LM GTE Pro M 1:36.618
29 64 Lotus Jetalliance O. Slingerland / M. Rich / R. Rasmussen Lotus Evora LM GTE Pro M 1:38.622