Peugeot Sport løfter nu sløret for 90X – afløseren til Le Mans-vinderen 908 HDI FAP.

Under en test er den franske LMP1-racer, der er bygget efter de modificerede 2011-regler,  nu afsløret af teamet selv.

Peugeot 90X under test

– Vores intention var at tage den ud til banetest inden slutningen på året. Jeg er glad for at kunne melde, at det nu er sket. Dog er der stadig lang vej og masser af arbejde under vores forberedelser til 2011, siger Peugeot Sports chef Olivier Quesnel.

Peugeot fortsætter med formlen med lukket cockpit og 900 kg., men endnu er intet fastlagt omkring motoren.

– Vi afprøver fortsat flere muligheder omkring motoren og den teknologi, vi vil bruge. Arbejdet på motoren fortsætter, siger Quesnel, der dermed ikke afviser, at der kan blive tale om en hybrid.

90X viser ‘hajfinnen’ på motorcoveret, der skal forhindre LMP1-racerne i at lette under kørsel. 90X viser også en lavere bagende, ligesom bagvingen hviler på en centermontering, a la Audis R15 plus.

Fotos: Peugeot Sport