Det var op ad bakke i mere end én forstand for Michael Outzen, der i sidste time fik aftale i stand med Polar Seafood-teamet.
En afkørsel i lørdagens test blev dog fulgt op af en bedste tid i den officielle træning. Men til kvalifikationen begyndte problemerne for fynboen, der skuffende kørte tør på vej ud på sin super pole-omgang.
Warmup og første løb blev overværet fra paddock, hvor den hvide og lyseblå Camaro blev splittet ad. Problemer med servopumpen krævede mere end almindelig opmærksomhed for mekanikerne i teamet.
– Efter en weekend fyldt med intet andet end problemer må jeg erkende, at det er med skuffelse, at jeg reflektere over weekendens forløb. Vi havde weekenden igennem problemer med servostyringen, og jeg fik faktisk kun mulighed for at prøve noget af i anden træning, hvor vi var P1. Jeg havde håbet, at det efter den træning var slut med problemerne, men de haglede ned over os hele lørdagen og søndagen, siger Michael Outzen til Racemag.
Outzen kom ikke til start i første løb, hvor han ellers var blevet lovet at kunne starte fra pitlane, hvis teamet fik bilen klar. Det nåede de dog ikke.
– Tre minutter efter starten på første heat fik vi løst problemet, og først 30 minutter før andet heat blev vi enige om at køre. Bilen holdt, men setup og en kobling, der gled, gjorde opgaven svær. Vi startede bagerst og fik kørt godt halvdelen af feltet op, men der var ikke mere at komme efter. Jeg er dog glad og stolt over at være med til at starte klasse op igen, og jeg fik også lige hilst på publikum efter andet løb, siger Outzen, der i første omgang havde en aftale for Åbningsløbet.
– Selvom det var en øv-weekend, så prøver jeg at finde budget til at køre mere i løbet af året, siger fynboen og sender samtidig en tak til Polar Seafoods utrættelige mekanikere.
Allerede onsdag er Outzen i aktion igen. Her kan man opleve ham i Go Morgen Danmark, hvor han viser raceren frem og anmelder rallyspillet DiRT.