Med store ændringer i vinterpausen er Team Flexlease.nu klar til en ny sæson i DTC. To nyindkøbte biler og et nyt kørerlineup er blandt de største forstærkninger, Kasper H. Jensen og Frederik Schandorff håber, er vejen til succes på de danske og norske baner.
Vi tog en snak med de to unge talenter.
Kasper H. Jensen er fortsat i teamet efter en stærk 2015-sæson, der sikrede ham en samlet fjerdeplads i DM. Han føler sig allerede bedre tilpas med den nye racer, og satser på, at 2016 kan give topresultater.
– Jeg er meget positiv over den nye bil. Jeg kan ikke lige sætte en finger på, hvad der er bedre ved de, men den ER bedre, understreger han. Jeg føler, at vi er meget godt forberedt i år. Vi har fået styr på en masse ting, vi manglede sidste år, og har generelt bare flere remedier at gøre med. Det betyder, at vi blandt andet har en bedre økonomi, og har testet en del mere end sidste år, forklarer han.
Der skal bygges videre på sidste års resultater, hvilket han ser som en klar mulighed:
– Vi skal højere op i tabellen. Jeg føler helt klart, at vi godt kan få en kører i den samlede top 3 i år, vurderer Kasper H. Jensen.
Nyt kørerlineup
Ved siden af Kasper H. Jensen står Frederik Schandorff, der er ny kører i Team Flexlease.nu. Schandorff er yderst fortrøstningsfuld, for i fjor viste den talentfulde kører fra Rønde på Djursland, at han sagtens kunne udfordre selv de allerhurtigste i en bil, der langt fra var feltets bedste. Derfor er ambitionen også klar i år – med en bedre bil og et godt samarbejde skal sidste års tier i DM længere frem i regnskabet.
– Med Flexlease.nu ser jeg blot mine muligheder som endnu større. Vi var ikke hurtige nok i sidste sæson, men jeg synes, vi fik meget ud af det. Jeg er glad for, at køre et sted med et godt koncept og nogle folk, som jeg kan lære en masse af. Det fungerer godt at have Kasper at måle sig med, for det hjælper os forhåbentlig til at ramme et bedre setup, når vi kan få testet forskellige ting i den samme session, forklarer han.
I sidste sæson talte teamet i alt tre biler, men det er skåret til to i år. Det mener Kasper H. Jensen er en god beslutning:
– Det fungerer super godt med to biler. Frederik er på mit niveau i år, så vi kan helt sikkert bruge hinanden. Det presser mig mere, men det er samtidigt en stor fordel, at vi kan dele viden om setup og linjer hele vejen, siger Kasper H. Jensen.