Kasper Aaskov fra Varde har hidtil markeret sig mest i historisk motorsport, men i år er han klar til at køre DTC igen. Hans seneste optræden i DTC var i 2012.

Kasper Aaskovs beslutning om at køre DTC indebærer opstart og drift af eget team, og målet er klart:
– Når sæsonen er gået, vil mit ønske være, at jeg befinder mig i den bedste halvdel, siger han om den forestående udfordring.
– Men ellers er forventningerne bare, at jeg skal blive hurtigere og hurtigere igennem sæsonen, for jeg kan ikke gå ud at være hurtigste mand fra start med de kørere, der er. Jeg skal lære bilen at kende og have den ind under huden, og så håber jeg på, at næste sæson kan bringe mere med sig, forklarer han til DTC-net.dk.

Kasper Aaskov har med stor succes kørt både rallycross og historisk motorsport, og så har han haft en enkelt DTC-start bag sig. Det var tilbage i 2012, hvor han lejede sig ind i et team, men nu vælger han at gøre det selv.
– Jeg har arbejdet på det i flere omgange, men ville ikke springe ud i det, før jeg økonomisk kunne være med. Det er lykkedes mig at få stablet et budget på benene, selv om der er plads til flere klistermærker på bilen, siger Kasper Aaskov, som har haft nogle travle uger.
– Jeg fik et tilbud om at overtage en bil i forbindelse med Motorshowet i Herning i starten af måneden, og så er det bare gået stærkt derfra. Jeg fik snakket med nogle af de sponsorer, som jeg har haft samarbejde med, og jeg fundet yderligere, og så blev vi enige om at gøre noget. Men hvis jeg skal gøre dette her, så skal jeg gøre det rigtigt, og derfor kræver det også, at jeg har nogen med, som kan arbejde på bilen.

Kasper Aaskov har således på mekanikerfronten allieret sig med Henrik Nørgaard og Tommy Nielsen, der begge har erfaring fra DTC-serien.
– Jeg har ikke noget kendskab til bilen og opsætningen af den. I de gamle Escorter, jeg har kørt, har der ikke været så meget, man kunne stille på, så derfor er det nødvendigt med erfarne folk, siger han.
Men tidspresset er stort – Kasper Aaskov er ved at bygge en ny bil op:
– Vi har fået en helt ny ramme til bilen, og så bygger vi en helt ny bil op, som jeg regner med at få folieret som mine historiske Escorter, så der er lidt genkendelighed. Vi er lidt under tidspres, men i motorsport er man som regel bagud. Hvis man ikke er presset, så er der noget galt, konstaterer han.