Når Michel Nykjær ruller ud til første træning fredag på belgiske Zolder, bliver det igen med 40 kilo ekstra som bagage.

FIA WTCC har igen tildelt SEAT Leon TDI-raceren den maksimale kompensationsvægt, som også Chevrolet Cruze har fået fornøjelsen af. Det samme får den benzindrevne SEAT Leon, der denne weekend optræder for første gang i serien i hænderne på Pierre-Yves Corthals.

BMW 320si med blandt andre Augusto Farfus og Andy Priaulx får lov at køre med 20 kilos kompensationsvægt, mens Kristian Poulsen har fået tilladelse til at tage 20 kilo ud af sin lidt ældre BMW 320si.

Vægtene beregnes ud fra de hurtigste omgangstider i de foregående afdelinger, hvor SEAT Leon TDI var den hurtigste bil i både Curitiba, Marrakech og på Monza. En tiendedel hurtigere end Chevrolet Cruze og et halvt sekund hurtigere end BMW 320si.

Kompensationsvægte på Zolder :

+ 40 kg           SEAT León TDI, Chevrolet Cruze LT, SEAT León TFSI
+ 20 kg           BMW 320si
– 20 kg            Chevrolet Lacetti, BMW 320si (Kristian Poulsen, bl.a.)

Foto: FIAWTCC.com