Mobil 1 Twelve Hours of Sebring nærmer sig halvvejsmærket – med fem timer kørt, er det Lucas Di Grassi i spidsen af feltet, efter brasilianeren fik hentet godt og vel en omgang, som en straf havde kostet McNish tidligere.

Begge Audier er nu på nogenlunde samme pitstrategi, og her har Audi #2 téten i forhold til søsterbilen – så med mere end end tredjedel kørt, ser det lovende ud for Kristensen og co.

Det sammen gør det for Performance Tech-teamet i LMPC-klassen, hvor David Heinemeier Hansson er del af kørertrioen. Kørerne i #500 kørte sig i begyndelsen af løbet stille og roligt frem fra en lav startplacering til de podiegivende placeringer. Ved seneste pitstoprunde overtog Charlie Sears føringen i klassen for de ens prototyper. Føringen måtte de dog igen afgive ved næste pitstop til Stefan Johansson. Nu er danske Heinemeier Hansson tilbage i bilen.

Værre er det med danske øjne i GT-klassen, hvor begge Corvette Racing-biler har været ramt af tekniske problemer. Magnussens #3 blev først ramt af en stop-and-go-straf efter kort tids kørsel, hvilket satte bilen langt tilbage. Værre var det dog, da gearkasseproblemer betød, at teamet måtte trække bilen bag pitmuren og skifte gearkassen. Jordan Taylor er i skrivende stund i bilen og ligger sidst blandt de biler, der fortsat er inde i løbet.

Også Aston Martins #97 blev ramt af problemer med overophedning efter at have været med helt fremme. Bruno Senna ligger lige foran Taylor i den tunge ende af feltet.

Fremme i GT-klassen har der – igen – været fantastiske kampe, hvor det lige nu er en overraskende føring til Ryan Dalziel i SRT Viper #91 foran Gimmi Bruni i Risi Competizione-Ferrarien og Wolf Henzler i Falken Tires-Porschen. Corvette #4 er P7 i klassen og kæmper for at få den omgang tilbage, de har mistet til den førende Viper.

Husk, du kan følge løbet fra alms.com.