2011-mesteren i Legend Cars og bronzevinder 2010 i DM i Formel Ford Mikkel C. Johansen er snublende nær kontrakt med Casper Elgaards nye DTC-team.
24-årige Mikkel C. Johansen har efterhånden blot mindre knaster at udjævne, inden debuten i DTC er sikret.
– Som det er nu, så er vi tæt på en kontrakt. Det, der mangler, er nogle få, små detaljer i aftalen, så det er tæt på. Det bliver stort, når det sidste er på plads, og jeg tror selvfølgelig på at det lykkes. Vi arbejder på det, siger Mikkel C. Johansen til Racemag.
Skiftet fra de minimale Legend Cars til de voluminøse Camaro Cup-racere med V8-motor, der kommer til at danne DTC-feltet i den kommende sæson, bliver en forandring af de større for Slagelse-køreren, der dog ikke frygter skiftet.
– Det bliver superfedt, når det sidste er på plads. Der skal være mindst ti biler i feltet, og måske kommer der nogle svenskere og kører også. Det tror jeg kan blive stort. Og vi kommer til at køre i Fælledparken (til CHGP i august, red.), det er større biler og alt er bare større omkring DTC, siger Mikkel C. Johansen, der som de øvrige kørere i den nye klasse får en fælles, officiel testdag på FDM Jyllandsringen inden Åbningsløbet i april.
Efterlyser konkurrenter
Optakten til sæsonen forløber dermed foreløbigt efter planen for Mikkel C. Johansen, der kan se frem til at teamchef Casper Elgaard modtager de nye biler medio april. Men selvom både Slagelse-køreren, teamet og baglandet er ved at have alt på plads, så savner de et vigtigt element i forsæsonen.
– Jeg er led og ked af hold-kæft-bolsjerne i dansk motorsport. Det er et krav, at der er minimum 10 biler i feltet, og det skal ikke fyldes op med Renault Clio-racere eller forskellige, skiftende svenske kørere. Konkurrencen skal være i top, men ingen taler om deres planer for sæsonen, siger Birger W. Johansen, far til Mikkel C. Johansen og efterlyser, at flere kørere og teams offentliggør planerne for sæsonen.
DTC-sæsonen skydes i gang den 23. april med officiel testdag. Åbningsløbet afvikles den 28.-29. april på FDM Jyllandsringen.