Den ungarske rookie Norbert Michelisz tog en overraskende sejr i årets sidste WTCC-løb. I Macaus gader startede Kristian Poulsen på pole position, men danskeren kunne ikke holde sig i front længe.
Takket være den omvendte top 8, som nu er historie i WTCC, startede den danske BMW-kører forrest. Føringen holdt dog ikke mange hundrede metre, inden både Michelisz og Gabriele Tarquini og Augusto Farfus var forbi.
Danskeren i den rød/hvide BMW havde dog fokus på mesterskabet for privatkørere, og han lagde sig også i front af dét mesterskab.
Løbet blev dog ikke ret gammelt, før de efterhånden slidte røde flag igen måtte ud. Russiske Romanov var involveret i et uheld og blokerede banen, så alle fra P14 og nedefter var parkeret på banen.
Efter det store oprydningsarbejde kunne bilerne sendes af sted igen. Og som bedste eksempel på held i uheld, så var Michel Nykjærs SEAT Leon TDI blevet klar efter skaderne i første løb.
På sjette omgang efter genstarten er der stort fokus på Rob Huff, der kæmper med en ultratung BMW og Augusto Farfus. Uden for kameraet trækker Kristian Poulsen skuffende af banen, så spanske Sergio Hernandez kan cruise mod titlen blandt privatkørerne.
Michel Nykjær kører sig op som nummer 11. i det sidste WTCC-løb i 2010, mens rookie-konkurrenten Michelisz altså kan gøre det, danskeren har været så tæt på flere gange – at vinde et løb generelt.
Resultat fra WTCC-finale i Macau 2010:
1 | MICHELISZ | SEAT Leon TDI | 10 omgange |
2 | TARQUINI | SEAT Leon TDI | 1.193 |
3 | HUFF | Chevrolet Cruze | 1.543 |
4 | MULLER | Chevrolet Cruze | 10.886 |
5 | FARFUS | BMW 320si | 14.675 |
6 | CORONEL | SEAT Leon TDI | 14.894 |
7 | PRIAULX | BMW 320si | 15.716 |
8 | MONTEIRO | SEAT Leon TDI | 16.360 |
9 | HERNANDEZ | BMW 320si | 20.951 |
10 | ENGSTLER | BMW 320si | 25.099 |
11 | NYKJÆR | SEAT Leon TDI | 43.156 |
– | POULSEN | BMW 320si | + 6 omgange |