En andenplads i mesterskabet for både kører og teams var resultatet efter ni løb i ALMS. Efter finalen med Petit Le Mans måtte Corvette Racing dog se sig slået. Foran sig havde #4 en Ferrari, en BMW og en Porsche.

Det var dog et særdeles hektisk løb, hvor Corvette #3 udgik med defekt gearkasse. Men også Magnussen havde sit at se til på Road Atlanta.

– Der skete en masse i starten, og trafikken var sindssyg. Jeg havde et kæmpe ‘moment’ i starten af løbet – jeg ramte en curb, bilen hoppede rundt, og jeg troede, at jeg kørte af. Man skal være på hele tiden; hvis ikke det sker foran dig, så er det nogen bagved det, siger Magnussen i en pressemeddelelse.

Løbet udviklede sig ikke som Corvette Racing havde forudset. Pitstopstrategien, der afveg fra konkurrenternes, fungerede ikke efter hensigten, og Corvette #4 kom en omgang bagud. Det betød farvel til et podieresultat.

– Andenpladsen i mesterskabet er det bedste, vi kunne opnå i år. Vi har været ramt af uheld ved de løb, hvor vi var stærke nok til at vinde, men der har også været løb, hvor vi sluttede bedre end vi havde forventet. Konkurrencen fra BMW’erne, Ferrarierne og Porscherne har været benhård. Der er ingen lette løb i den klasse og nøjagtigt som vi havde forventet, har det givet masser af tæt ræs i løbet af året, så at slutte toer i det selskab er ikke dårligt. Men vi kører ikke for at blive toere, så vi kigger allerede frem mod næste år, hvor vi vender tilbage endnu stærkere, siger Magnussen videre.

GT klassen bød i 2011 på seks forskellige vindere i de ni løb i den Amerikanske Le Mans Serie og Jan Magnussen og Oliver Gavin kan se tilbage på en enkelt sejr, på Mosport i Canada. En sejr, der sikrede Jan Magnussens rekord med at være eneste kører i feltet, der har vundet løb i serien alle år siden starten i 1999.

Næste job for Magnussen bliver Gold Coast 600 i V8 Supercars i Australien den 21.-23. oktober.