Corvette Racings to ZR1-racere i GT2-klassen blev sat skakmat i 12-timersløbet på Sebring efter kun få timers kørsel. Problemer med servostyringen og et sammenstød mellem de to Corvetter i pitten kostede masser af tid i pitten.

Løbets indledende fase lovede ellers godt for ræset, hvor Magnussen og fem andre biler lå tæt i toppen efter den første time. Da Johnny O’Connell havde overtaget rattet i Corvette #3 blev der hurtigt problemer med styrtøjet, hvilket viste sig at være en lækage i servoen. Reparationerne kostede otte omgange til de førende og en exit af kampen om topplaceringerne.

Efter tre timers kørsel blev Magnussen sendt ud fra pit i samme øjeblik som Emanuelle Collard kom ind med Corvette #4. De to stødte sammen, hvilket kostede Collards bil seks omgange i pit, mens Magnussen måtte i pit en ekstra gang med punktering som resultat af sammenstødet.

Magnussen endte i mål på en ottendeplads i GT2 lige foran teamets anden Corvette. Risi Competizione vandt GT2-klassen med Melo/Bruni/Kaffer foran Rahal Letterman-BMW’erne med henholdsvis Auberlen/Milner/Werner og Müller/Hand/Priaulx.

Det var tæt i toppen i ALMS på Sebring
Det var tæt i toppen i ALMS på Sebring

– Det er svært at være positiv efter sådan et løb. Den første time gav nøjagtig den slags ræs som jeg havde håbet på og set frem til, men derefter faldt det hele fra hinanden. Først et problem med bilen og så sammenstødet i pitten. Jeg får besked om at jeg kan køre og kan ikke se vores anden bil, så det er desværre noget miskommunikation i pitten, som jo er yderst uheldigt, men som vi må lære af, siger Jan Magnussen.

– Skal vi drage noget positivt fra løbet, så kørte bilen bedre end den har gjort hele ugen. Da løbet samtidig er forberedelse til Le Mans fortsætter med at teste yderligere 12 timer mandag og tirsdag, så vi får rigtig meget god data at arbejde med. Vores konkurrenter har vist sig at være rigtig, rigtig stærke – nok også hurtigere end vi havde regnet med – så vi har stort behov for data og erfaring med bilen, da det jo er en ny bil og ny motor vi kører med, siger Magnussen videre i en pressemeddelelse.

Se uheldet her på Racemag – klik på dette link!

Foto: Jan Kaiser