Når Tricoloren flager den 13. juni og sætter årets Le Mans i gang, vil ikke alt være som i 2014-løbet. Der er nemlig mindre justeringer på vej til løbets afvikling, skriver Dailysportscar.
Sidste års “Slow Zones”, der skal nedbringe antallet af full course cautions vil fortsætte, men i 2015 bliver hastigheden hævet fra 60 til 80 kilometer i timen i zonerne.
Trods planer om udvidelse af gridden, så sker det ikke i år. Altså vil 56 biler deltage i årets løb – også selvom 70 biler får lov at køre på testdagen den 31. maj.
ACO har endvidere lavet en justering af reglerne for platin-kørere, som nu kan misse testdagen såfremt de har deltaget i Le Mans i et af årene mellem 2010 og 2014 og har andre løb, der forpligter i weekenden, hvor testdagen afholdes. Dog skal disse kørere nå fem omgange i onsdagens træning for at være kvalificerede til løbet.
Endeligt bliver Le Mans 2015 det første med restriktioner på antallet af dæk, som hver bil har til rådighed.
Fabriks-LMP1-biler har 12 sæt, mens nye konstruktører får 14.
LMP2 og GTE har hver 16 sæt til de 24 timer, mens alle teams har syv sæt dæk til alle andre sessioner end selve løbet.