Nyt løbsområde, KDAK Sport Fyn havde fundet nye prøver i Lillebælt området, hvor de 22 fremmødte mandskaber kunne se frem til 5 forskellige prøver, som hver skulle køres to gange, synd med kun 22 biler, men klubrally sporten lider i øjeblikket, men der var dog nye ansigter i feltet, humøret og gejsten er dog altid fremragende blandt deltagerne. Løbsleder Michael Nielsen og hans velkendte disciple havde lavet et godt klubrally, der var som altid styr på sagerne.
Løbets base var hos Lillebælt Sport og Kultur hallen i Middelfart, og med fin morgenmad og flotte omgivelser, så kunne første deltager starte klokken 10.00, som sagt, prøverne lå i området Middelfart og Fredericia og omegnen heraf.
Klasse 1, klassen som jo skal brødføde rallysporten fremadrettet havde kun 3 deltagere, og ret så suverænt vandt, Thomas Bonde og Gitte Olsen i en Toyota Yaris, og med en samlet 8. plads generelt, det var flot kørt, og en 106 hestes Yaris går faktisk temmelig godt.
Klasse 2, med kun et startende mandskab, far/søn mandskabet i den hurtige BMW 130i, Jørgen Jelling og Nick Bo Jelling Petersen tog maksimumpointene, og blev 9’er generelt, ikke nemt kun at konkurrere mod sig selv, men Jørgen fandt gejsten og farten undervejs.
Klasse 3, klassens førende mand, Martin Kristiansen mødte ikke op på dagen, og så kunne ekspres toget, far/datter konstellationen, Kent Kruse Skov/Anne Dahl Skov i Seat Leon tage sejren, og selvom der på dagen måtte skrives 3 kegler i kontrolkortet, så blev de samlet set 6’er generelt.
På klassens andenplads kom et nyt mandskab, Rene Jørgensen/Christian Krogh Stender i en Seat Ibiza Cupra, der var fart på dette mandskab, og sådan en Cupra sænker ikke trafikken, den ’maser’ med et vildt moment.
Klassens 3’er, her var chaufføren kun 17 år, Gustav Arne Nielsen og farmand Carsten Nielsen, i en ’fabriks malet’ Citroën Xsara, han gjorde det flot Gustav, og dejligt med nyt blod i sporten.
Klasse 4, her var der også kun et mandskab til start, Anders Hamborg Petersen/Jim Schlott Hinrichsen i en Citroën Saxo, lige netop den bil har været i dansk rallysport i mange år, og er sprød at se og høre på, og Anders nød at sidde bag rattet i den hurtige Saxo, på dagen blev de 10’er generelt.
Klasse 5, her sejrede Erik Vestergaard Kristensen/Asbjørn Vestergaard Johansen i en velkørende og hurtig Citroën Saxo, og Erik forstår klubrally kunsten, hurtig og effektiv kørsel fra A til B, samlet set 3’er generelt, det var en flot præstation.
På klassen andenplads kom brødrene, Simon og Peter Solmer Jepsen i farmand John Jepsens Peugeot 106 S16, de er unge drenge med kartsporten siddende som ballast, og de har lysten og indlæringsevnen.
Klassens normale pacesættere, Morten Grove og farmand Frits Grove Nielsen i Peugeot 106 GTI udgik med et 106’er syndrom, en ødelagt trækaksel.
Klasse 6, en klasse med flere hurtige mandskaber og biler, på dagen viste Niels og Inger Bjerre i Peugeot 306 GTI farten og stabiliteten, og så kunne ingen røre deres sejr, og samlet 4’er generelt, jo de hurtige pensionister viste igen højt niveau, og hurtige Steen Petersen/Erik Kristensen i en fed Ford Fiesta 1,8 tog en velfortjent andenplads på dagen.
Dagens ’kegle vindere’ i klassen blev, Mogens Kirkegaard/Peter Aune i en BMW E36, de nåede at nedlægge 9 kegler i løbet, en sejr i sig selv!
Klasse 7, her var der kun to mandskaber til start, til gengæld blev de et og to generelt, de suveræne generelklassevindere, Kenneth Krogh Andersen/Allan Have Leegård i BMW M3 E46 viste på dagen igen tårnhøjt niveau og fart, Kenneth forstår virkelig at vride det bedste ud af den hurtige bil, manden med solbrillelooket så sig ikke tilbage undervejs mod sejren.
Asger Bjerg Iversen/Anders Clausen i Honda S2000 sænker heller ikke trafikken, men måtte kapitulere op mod Kenneths speed på dagen, men suveræn andenplads generelt, og den Honda har sin helt egen suveræne sound.
Som sagt, velafviklet løb i nye omgivelser, det klæder sporten, og tak til KDAK Sport Fyn for afviklingen af JFM4, det var JFM i flotte rammer med gode prøver.
Resultater : https://rallyinfo.dk/25_09_sep/Anderup2025EndeligResultat.pdf
/Allan POST




















































































