Al snak om uheld, manglende evner, når det gælder og overkørsel af biler, må være forstummet efter i dag.
Kevin Magnussen kørte således en forrygende 8. plads hjem ved det kinesiske grandprix – en præstation, der kastede de første point af sig til Haas i 2017.
8. pladsen sikrede danskeren 4 point, og da Grosjean samtidig sluttede uden for top-10, har Kevin Magnussen allerede præsteret bedre, end hvad Esteban Gutiérrez formåede i hele 2016.
Lækkert for Kevin Magnussen allerede i sæsonens andet løb at sætte point ind på kontoen – ikke alene for sig selv, men også for holdet.
Grundstenen for de 4 point blev lagt, da Kevin Magnussen formående at holde liv i sine supersoft længere tid end Force India-kørerne.
Da Kevin Magnussen med lidt over 20 omgange tilbage endelig gik i pit, var Perez’ og Ocon’ dæk allerede så tilstrækkeligt slidte, at danskeren stille og roligt kørte sig ind på de to kørere.
Det gik først ud over Ocon, som blev overhalet ned ad en af langsiderne med DRS. Med lidt over en håndfuld omgange tilbage, blev det Perez’ tur, som ligeledes blev overhalet indenom på langsiden. Perez slingrede en lille smule for at bremse Kevin Magnussen, men heldigvis valgte Kevin Magnussen rigtigt ved at angribe indenom. Et lidt farligt move af Perez.
Helt ude foran udeblev duellen mellem Sebastian Vettel og Lewis Hamilton desværre. En virtuel saftetycar og en ‘ægte’ en af slagsen ødelagde Vettels fordel ved et hurtige pitstop. Derefter mistede tyskeren en del placeringer, som han dog var i stand til at indhente senere under løbet.
Af andre store præstationer er det umuligt at komme uden om Max Verstappen. Fra en startposition som nummer 17 kørte Max Verstappen sig helt op på 3. pladsen efter et par forrygende omgange tidligt i løbet.
Hollænderens brok mod slutningen over Grosjeans kørsel trækker dog også ned i den samlede vurdering. Den slags klynk er uværdigt.
Af skuffelser må McLaren virkelig grave dybt for at tage noget positivt med fra Kina. Begge kørerne udgik med mekaniske problemer. Renault skuffede også fælt, og det må for alvor bekymre franskmændene, at deres raceniveau er så langt et teams som Haas og Force India.
<blockquote class=”twitter-tweet” data-lang=”da”><p lang=”en” dir=”ltr”>The perfect end to a brilliant weekend for <a href=”https://twitter.com/LewisHamilton”>@LewisHamilton</a> <a href=”https://twitter.com/hashtag/ChineseGP?src=hash”>#ChineseGP</a> ?? <a href=”https://twitter.com/hashtag/F1?src=hash”>#F1</a> <a href=”https://t.co/SHu68Xl99v”>pic.twitter.com/SHu68Xl99v</a></p>— Formula 1 (@F1) <a href=”https://twitter.com/F1/status/850989920214589441″>9. april 2017</a></blockquote> <script async src=”//platform.twitter.com/widgets.js” charset=”utf-8″></script>