Den sidste DTC-sæson er flaget af, og Jason Watt, der vandt i 2002 og sluttede treer i afskedssæsonen, reflekterer i sit seneste nyhedsbrev og sin sæson – og det der kunne have været.
SEAT-køreren kom hæderligt fra start i Åbningsløbet, der samtidig skulle markere overgangen til et skandinavisk mesterskab. Det var dog Robert Schlünssen og Jan Magnussen, der kom bedst fra start, men sidstnævntes sæson blev kraftigt afkortet, da Telesikring/Perfection Racing-samarbejdet pludseligt ophørte.
Det var dog én konkurrent mindre for Watt, der i bybaneløbet måtte sætte de første, dyrebare point over styr. Watt er bedste dansker og ligger til sejr i DTC, da han rammer Mattias Andersson i Alfa Romeo under et overhalingsforsøg.
– Fejlen lå 40 cm bag rattet, og den kostede 20 værdifulde point, siger Watt selv om episoden.
Efter en sejr på FDM Jyllandsringen kostede den menneskelige faktor endnu en gang 20 point. Fra en føring på Ring Djursland måtte Watt køre i pit, da et glemt startbatteri havde skabt kaos inde i kabinen på den hvide SEAT Leon.
På Ring Knutstorp var det ikke hverken kører eller team, der kostede point. Det gjorde til gengæld et knækket gearkasseophæng.
Ved DM-finalen var Watt stadig med som outsider til den samlede sejr. Til Racemag har SEAT-køreren tidligere sagt, at han ville ønske, der var to-tre afdelinger tilbage, da teamet for alvor havde fundet fart i bilen.
Sådan skulle det ikke gå. Med en sejr i første løb var Watt selvsikker som aldrig før.
– Den sejr kunne jeg godt gentage, og hvis Casper Elgaard skulle være uheldig og udgå, så kunne det samlede guld stadig blive mit, siger Watt videre.
Som bekendt blev dét løb ikke langt. To sving, helt præcist, og bronzen var en kendsgerning.
– Næste år bliver DTC afløst af et fælles skandinavisk mesterskab, men med den fart vi har i bilen, er vi berettigede til en plads forrest i feltet, vinteren bliver derfor lang – alt for lang, slutter Watt.
Foto: Racemag