Perfection Racing og Telesikring går hvert til sit. Blot to afdelinger inde i DTC-sæsonen skilles de to parter, der byggede et dreamteam forud for 2010-sæsonen. Skilsmissen betyder, at Jan Magnussen kører Chevrolet Lacetti resten af sæsonen.

Skiftet sker efter Perfection Racing i starten på dette års sæson har kæmpet mod talrige problemer med de to BMW-racere.

– Det har været mest synligt med Casper Elgaards bil, hvor der er blevet skiftet motor i begge løb, men vi havde også alvorlige problemer med styretøjet i Jans bil til Åbningsløbet og på Padborg Park var en generatorfejl lige ved at koste Jan sejren i første heat, siger teamchef  i Perfection Racing Kent Bo Steffensen i en pressemeddelelse.

Rygterne om store problemer med de to BMW’er tog til ved testen, der indledte sæsonen. De blev bekræftet ved sæsonstart, hvor især Casper Elgaard har været ramt af tekniske defekter.

– Vi har overvejet det her meget grundigt. På trods af de tekniske problemer fører Jan Magnussen DTC-mesterskabet og er også godt med i det skandinaviske mesterskab. I den situation var vi nødt til at tage en iskold vurdering af, hvordan vi bedst vil kunne forsvare vores position. Vi har haft mange problemer med BMW’erne, hvor vores fornemmelse var, at vi nok havde været lidt heldige med at problemerne på Jans bil kom på tidspunkter, hvor vi kunne rette op på dem – mens det modsatte var tilfældet for Casper. Hvornår ville det omvendte ske? Samtidigt havde vi vinderbilen fra 2009 til at stå hjemme på værkstedet. En bil, vi ved er hurtig, som vi kender ud og ind og som vi stoler 100% på. Det er i mine øjne den bedste løsning for resten af året, sigerKent Bo Steffensen.

Hvad der sker med Casper Elgaard er endnu uvist. Jan Magnussen skulle være klar til løb i weekenden efter at være ramt af nyresten i sidste uge.

Foto: Thomas Norsted, www.racemag.dk