Michelle Gatting skrev i weekenden historie, da hun, sammen med sine to medkørere fra Iron Dames-teamet, Sarah Bovy og Rahel Frey, vandt 8 Hours of Bahrain i FIA World Endurance Championship i LMGTE AM-klassen. Det er første gang nogensinde, at en bil kun bestående af kvindelige racerkørere vinder et FIA WEC-løb.
 
Iron Dames-bilen startede det otte timers løb stærkt ud fra pole position og kørte et sikkert løb, hvor Michelle Gatting tog det sidste stint og dermed kørte bilen over målstregen som vinder af løbet i LMGTE AM-klassen.
 
Michelle Gatting slutter på en andenplads i LMGTE AM-mesterskabet.

GTE-bilerne har i år haft deres sidste sæson og bliver fra næste år erstattet med GT3-biler.

Denne nyhed er fra DASUs elitenyhedsbrev – abonner på det her.

Se Michelle Gatting vinde FIA WEC 8 Hours of Bahrain her:

Foto: Iron Dames