Hartmann Honda Racing har netop offentliggjort, at den regerende Renault Clio Cup-mester Per Poulsen skal køre teamets anden Honda Accord i privatcuppen for teamet. Dermed er teamet komplet. Og teamchef Hans Hartmann tror på Thompsons muligheder i det samlede regnskab.
Selvom briten er forpligtiget til at køre i V8 Series i Australien i to løb, der kolliderer med Sensommerløbet på Ring Djursland og DM-finalen på FDM Jyllandsringen, betyder regelændringer op til 2009-sæsonen, at der stadig er en chance for at rende med DTC-trofæet.
– James kører ikke de sidste to afdelinger, da han skal køre i Australien. Men da man må smide fem løb væk i år, så gælder det bare om at samle nok sammen, så vi kan vinde alligevel. Det tror jeg på kan lade sig gøre, siger Hans Hartmann til Racemag.
Troen på den samlede sejr bygger Hartmann på genopbygningen af de to Honda Accord. Opdateringerne er så omfattende, at der ikke vil være meget at genkende på de to DTC-racere.
– Vi har fået opdateret bilerne fuldstændig, så de står som ved sidste WTCC-løb i 2008. Det er næsten kun venstre sidespejl, der er tilbage, spøger Hans Hartmann.
– James var sidste år utilfreds med balancen i bilen, hvilket han så arbejdede meget med i WTCC. Hele geometrien er fx fuldstændigt ændret, og det har da virket, for han fik godt med fart på til sidst, siger Hans Hartmann til Racemag og hentyder til Thompsons sejr på Imola.
Også på motorsiden kommer de to Hondaer til at stå i allerskarpeste form.
– Vi får nu bygget og renoveret motorerne hos Neill Brown Engineering, der bygger motorer til DTM og er anerkendt Honda-tuner i BTCC. Der er sket en del med motoren på flere punkter, så vi forventer os meget af den, siger Hans Hartmann.
Hvordan bilerne kommer til at se ud, når lamperne slukkes på FDM Jyllandsringen i maj, det står endnu hen i det uvisse.
– Vi arbejder på designet på bilen, men det er ikke endeligt afgjort. De står helt hvide lige i øjeblikket, og det ser faktisk godt ud, så måske holder vi dem sådan, siger Hans Hartmann, der præsenterer designet til DTC-testen den 2. og 3. maj på FDM Jyllandsringen.
Foto: Birger Vilén/DTC