En føljeton af tekniske uheld ser ud til at forfølge den sort/røde racer fra FC Midtjylland i Superleague Formula. Efter seriens næstsidste afdeling har FCM og Kasper Andersen nu kaldt det engelske team Hitech, repræsentanter fra Superleague Formula og fra motorleverandøren MCT til krisemøde for at luge ud i de tekniske problemer.
To defekte motorer ødelagde danskerens chancer på Estoril i forrige afdeling, mens bremseproblemer spolerede mulighederne for at sætte en nogenlunde tid. Bilen trak voldsomt til højre under nedbremsningen helt fra fredagens træning og i lørdagens kvalifikation.
– Det er utroligt skuffende, og lige nu er jeg langt fra tilfreds med teamets indsats. Det burde ikke være et stort problem at få en bil til at bremse lige, siger Kasper Andersen til et nyhedsbrev fra fodboldklubben.
I søndagens første løb sker det, der ikke må ske. Kompressoren, der danner tryk til op- og nedgearing, og dermed gør det muligt at skifte gear flydende, går i stykker. Kasper må trække ud til siden for at slå raceren over på manuel mode. Han kommer i gang igen, men nu skal der
skiftes gear med mellemgas, og man skal helt af speederen når der skal skiftes op i gear.Kasper Andersen kæmper sig tilbage og slutter på en 12. plads
Trods en komplet udskiftning af kompressoren og andre dele, der kan forårsage fejlen, rammer den igen i andet løb. Kasper Andersen udgår efter tre omgange pga. fejlen.
– Vi har indkaldt til dette møde for at få en klar melding og udarbejdet en handlingsplan for
hvad der kan gøres for at få bilen fejlfri. Mange af de fejl vi har oplevet, kan man ikke
umiddelbart klandre teamet for, men lige nu vasker alle hænder og siger, det er de andres
problem. Derfor må vi have alle parter samlet til et fælles møde, så vi kan få afklaret hvor
fejlene ligger og etableret tilliden til raceren igen, siger manager Søren Andersen i et nyhedsbrev fra teamet.
– Det er meget svært at acceptere alle disse uheld. Uanset hvad jeg gør, og hvor godt
forberedt jeg er, så vælter problemerne ned over mig og FCM-raceren – det er
simpelthen ikke rimeligt – men jeg skal nok komme tilbage, udtaler Kasper Andersen.
Sidste afdeling af Superleague Formula køres på spanske Jarama i starten af november.
Foto: Superleague Formula