Når WTCC kører på Valencia-banen denne weekend, bliver det med Augusto Farfus fuld af selvtillid og med 16 friske point fra seneste løb på Pau. Men brasilianerens succes på den franske bybane og en øjeblikkelig andenplads i VM betyder også, at BMW-kørerne vil få 40 kilo ekstra ballast som de tungeste. Chevrolet-kørerne skal have 30 kilo med, mens SEAT Leon TDI-kørerne skal have 20 kilo ekstra ombord.

– Fordelingen af kompensationsvægten spiller traditionelt en større rolle i Valencia end andre steder. Med dette i tankerne sidder vi ikke nødvendigvis med trumfen. Men jeg vil da give alt jeg kan for at fortsætte de gode resultater fra Pau, siger Augusto Farfus.

Dog stiller BMW-teamene spørgsmålstegn ved den øjeblikkelige magtbalance i WTCC efter FIA som nævnt tidligere her på Racemag har ændret i det tekniske reglement. Det betyder, at SEAT Leon TDI-racerne nu kan hæve ladetrykket til 2,7 bar.

De to løb på hver 13 omgange køres søndag klokken 12.50 og 15.05.

Foto: wtcc.com