Det danske rallymandskab DK Motorsport stiller talstærkt til DM-premieren i ADAC Wikinger Rallye. Hele tre mandskaber stiller teamet med.
Når DM-sæsonen skydes igang. så er DK Motorsport et af holdene, der fylder godt til i serviceområdet. Teamet er denne sæson repræsenteret ved dels Ib Kragh og Mie Pedersen, som kører i en Peugeot 207 Super 2000, dels Kim Boisen og Jesper Petersen i BMW M3, samt endelig Tom Pedersen og Hans Marx i Seat Cupra.
Hos DK MOTORSPORT har man en klar forventning til, at specielt de to førstnævnte mandskaber vil kunne sætte deres præg på løbet, som køres den 22.-23. marts i Nordtyskland.
”Jeg vil selvfølgelig gerne vinde, men det siger de andre også,” lyder det fra Ib Kragh, som tidligere på måneden fik afprøvet materiellet under et mindre tysk løb – hvor der i øvrigt var megen sne.
”Vejret kan selvfølgelig også godt spille én et puds denne her gang, hvis man bliver fanget på de forkerte dæk. Men det er samtidigt et specielt løb, for det er meget kuperet og med mange sving, og så skal vi starte med mørkekørsel, så det er noget af en håndfuld at starte sæsonen med. De tyske kørere har kørt deres første mesterskabsløb, og de er varmet op. Jeg vil gerne vinde, men jeg vil også være tilfreds med at slutte i top 3.”
Mens Ib Kragh og Mie Petersen kæmper om at sikre sig Danmarksmesterskabet for de firhjulstrukne rallybiler i division A, så kommer Kim Boisen og Jesper Petersen ikke til at gå efter et mesterskab i denne sæson. Selv om de er regerende mestre i den tyske ADAC Rally Master-serie.
”Efter vores mesterskab sidste år har man i Tyskland ændret reglerne, så man skal have en tysk licens for at kunne score point til det tyske mesterskab,” forklarer Kim Boisen. ”Det betyder, at vi i år vil koncentrere vores rallyprogram ud fra, hvor der er nogle gode løb fremfor at køre en bestemt løbsserie.”
Siden titlen i ADAC Rally Master blev erobret sidste efterår, har Kim Boisen været i gang med at gøre den blå BMW M3 klar til den nye sæson.
”Bilen har været skilt ad, og så er karrossen blevet svejset sammen, hvor den har været revnet,” forklarer han. ”Kardantunnellen havde nogle revner, men det sker jo, når der er belastninger, ligesom vi havde en skade, hvor kardanakslen gik i stykker, og det tog kardantunnelen skade af. Men nu er den frisk igen.”
DK MOTORSPORTs tredje mandskab er Tom Pedersen og Hans Marx. Planen var, at de skulle have deltaget i løbet i en Opel Corsa Super 2000, men de har måttet skifte bil.
”Vi når ikke at få vores motor klar til løbet, så vi har i stedet lejet en Seat Cupra, som vi skal deltage med i gruppe N,” forklarer Tom Pedersen. ”Vi stiller op for køretræningens skyld – det har jeg brug for. Det bliver meget godt at få styr på det i en gruppe N-bil, inden vi kaster os over Super 2000-bilen.”