DEJLIGT at være tilbage i Kalundborg, HVOR PRØVE NAVNE SOM Vollerup, Kelleklinte og Gammelrand igen skulle indgå i statistikerne under rallyresults løbs beretninger.

Serviceområdet var perfekt og måske var note gennemkørslen lige til den korte side, men klubben KOMO skal lige i gear igen, men dejligt at køre mod Kalundborg igen via GPS’n og skulle til rally.

Der var tre hastighedsprøver, hvor Vollerups var den hurtige asfalt rundbane, Kelleklinte var den gennemgående asfaltprøve med de mange toppe, og Gammelrand var rundbanen på knap 11 kilometer, stedet og prøven som ligger navn og underlag til mange rallyslag i Danmarks historie i rally versionen. Kelleklinte skulle ydermere køres tre gange i alt, men de andre skulle forcerede to gange, tredje gang Kelleklinte skulle køres var i modsat køreretning og løbets Power Stage som SS7.

IMPONERENDE startfelt, har vi jo ’vænnes’ os til i 2021, og igen med masser af tæt fight og dramatik løbets igennem.

DEJLIGT at se Kim Madsen og hans familie på servicepladsen, dejligt at se hans smil og han er en fighter, det var dagens øjeblik.

ON TOP, i fodbold findes der et ordsprog, der er 22 spillere på banen, en bold og en dommer, og så vinder tyskerne til sidst.

I dansk rally er dette ordsprog omskrevet, i dansk rally er der mange fede biler, mange dygtige kørere, og så vinder Kristian Poulsen og Ole R Fredriksen til sidst.

Men det er grundet en dygtig chauffør og en kølig og dygtig codriver, og en bil som er serviceret professionelt af Morten Karl.

Men undervejs i rallyet blevet der kæmpet om den samlede føring, og i Gammelranden anden gang ramte Kristian og Ole en betonklods, det kunne have været exit fra løbet. Men heldet var med dem, og de kunne kører videre mod den samlede sejr., dog med en vingeskudt bagvogn. Den hurtige Vollerup prøve var hvor mandskabet grundlagde totalsejren, og den samlede føring i både klassen og i Dansk Super Rally.

TYSK HURTIGHED gav den samlede anden plads generelt, Fabian Kreim/Frank Christian ligeledes i en VW Polo gav danskerne kamp lige til det sidste, og ydermere havde de en 10 sekunders straf fra en tidskontrol at slæbe rundt på, de manglede total set 10,3 sekunder op til etterne.

IGEN vinder af en Power Stage samt den generelle tredjeplads, Simon Valletin/Peter Egholm i en Hyundai I20,

”vi snurrede to gange på Vollerup første gang, grundet for varme dæk, og bilen var ikke den samme som sidste gang, så skulle lige have mig ’tunet ind’ på den. I Gammelrand føler jeg mig hjemme, og så 5 ekstra point på Power Stage, jeg skulle være et skarn ikke at være tilfreds, citat Simon Vallentin.

Marco Gersager/Carina Møller viser stabilt fremgang og generelt stabilitet og hurtighed, især i Gammelrand, det gav en fortjent fjerdeplads generelt.

Også flot af en aldrende Stig Andervang med Robin Eriksen i højre sædet i en Skoda Fabia, den samlede femteplads, og anden hurtigst på Power Stagen, det er altså en flot bedrift.

Hvad med Kenneth Madsen/Mette Felthaus, joo de var også med i toppen men på SS4/Vollerup ramte de et stengærde, og tandstangen knækkede,

”jeg tog en forkert beslutning i den situation, men det er åbenbart til lærebogen, dumt, ærgerligt og træls. Især når vi havde speeden, men istedet for at prøve at få den med rundt i det sving, skulle jeg bare have kørt ligeud og så bakket men men men”, citat Kenneth Madsen.

, faktisk førte de løbet efterSS3/Gammelrand, så ekstra surt for de var hurtige på Vollerups første gang.

Gammelrand var hård ved flere, også et godt kørende mandskab, Christian Jensen/Freddy Pedersen i Citroën C3 mærkede konsekvensen af berøring af beton klodserne der.

Flere fik straf for at påkøre chikanerne, en fakta dommer vurdere dette, men dommene blev slettet, men var dog et irritations moment for flere deltagere undervejs.

JACOB MADSEN/Line Nedergaard i Suzuki Swift holdte Suzuki fanen højt, 8’er generelt og nu samlede 2’er i Dansk Super Rally. Også Jacob var på hjemmebane, men hey – han køre jo stærkt overalt, han over matcher alle andre i den kubik klasse, nøj hvor er han god.

Oliver Saust/Peter Holm Rasmussen i Opel Adam fik en klassesejr og 13 pladsen generelt, talenet bliver vist i sin fulde udgave, og i den hårde RC4 klasse sparkede han bare røv, selvom den førende i mesterskabet måtte udgå på SS1, Mikkel Njor/Karsten Isaksen, så satte Oliver allerede på den prøve en flot tid.

Mathias Christiansen/Sabrina Murmann Sørensen i Peugeot 208 førte klassen/RC4 inden Gammelrand anden gang, her måtte de udgå en trækaksel, det var træls/surt/øv/han var skuffet, tro mig.

ALTID HURTIGE,

Steen Andersen/Henrik Dernoff grundlagde deres sejr på hurtige Vollerup, og henviste mesterskabs førende i klassen Jesper Bisted/Arly Larsen til dagens andenplads, samlet set blev det hhv. 10 og 11 generelt.

RC4 drenge var hurtige denne dag, også Kasper Nyman var tilfreds med dagens indsats, som gav gode point i mesterskab regi, samt anden hurtigste dansker, sammen med Claus Kammersgaard i deres Renault Clio R3T.

Casper Venning kørte den totale fjerdeplads hjem i klassen sammen med Kristian Birk Hansen i deres Renault Twingo, flot indsats og fedt resultat.

Mikkel Njor/Karsen Isaksen udgik på SS1 i deres Opel Corsa RC4, de kiksede en nedbremsning og så var det over and out, heldigvis blev bilen mere beskidt end egentlig skadet.

Kim Boisen/Emilie Boisen i BMW fik klassesejren men var lang nede generelt. De snurrede på broen i Gammelrand, og uden bakgear kostede det big time. Kim var ikke tilfreds efter note kørslen, der var simpelthen for lidt tid til noter, så Emilie er så ny, men heldigvis fik Kim og Emilie de gode point med hjem, bare ikke i generelklassementet til Dansk Super Rally.

TÆT blandt RC2 bilerne fra nummer tre til syv, faktisk tor jeg at det bliver endnu tættere til næste DM, hvor en prøve ikke afgør så meget, vi har endnu mere fantastisk rally at glæde os til.

BAGHJULS skubberne gav mig også smil denne dag, Flemming Hansen/Knud Hansen i Ford Escort MK2 RS2000 fik en klassesejr, og skøn bil i lyd og billede.

Klassesejr og det brede smil, var også hos Rolf Trap Hillers/Casper Nexø Andersen i BMW M3, også her matcher lyden bilen, rå seksbenet lyd og en gearkasse som matcher, manglede kun lige Mister Vain som baggrunds sound.

BREDT SMIL var der igen hos Jan H Jørgensen, klasse sejr i hans Renault Clio RSR/RC5, sammen med Jacob Gernhøfer Bak, dagens måske gladeste mand igen.

Gert Marboe/Michael Gammelgaard i Citroën DS3 fik også en klassesejr, så dobbelt up til Shell Helix Racing Team, thumbs up herfra.

SKØNT AT VÆRE TILABGE I NOSTALGISKE OMGIVELSER I GOE’ KALUNDBORG, fede prøver, godt vejr og vigtigst af alt, sportsligt fede kampe hele dage, bare tryk repeat til dette løb næste år, jeg er fan.

Se mesterskabsstillingen for DSR 2021 her.

/Allan POST